Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Ny dator. Återuppbyggnad Lightroom
- Trådstartare Minita
- Start datum
AFJ
Aktiv medlem
Jag har för mig att du ska högerklicka på 2008 och välja "Add parent folder" eller nåt liknande. Då borde du få med din "foto"-mapp även i LR.
Ja det kan var en lösning, fast det förklarar ju inte varför massa undermappar för 2009 är på samma nivå som huvudmappen för 2008 och varför en den 2009 undermappar är missing.
Jag tycker det ser ut som om det blivit en riktig soppa...
Lars Jn
Aktiv medlem
Efter att jag suttit och pillat en stund nu ikväll tycker dessutom LR att jag har flyttat om för mycket och att jag därför skall peka ut varenda mapp med bilder tagna under 2009 (~100-tal), varför går det inte att högerklicka en nivå högre upp, på "2009" och välja "Find missing folder"? Alla bilder tagna 2009 ligger ju i sina underkataloger i just den mappen! När jag försöker får jag bara ett felmeddelande om att alla bilder i mappen redan finns i LR... =(
Find missing... funkar bara på mappar som redan finns i LR. På din skärmdump syns det att du inte har importerat den nivån utan importerat 2009-01-04 osv på högsta nivån (samma nivå som 2008 där du har udermappar enligt den fyllda triangeln) i enhet "Raid". Är nog inget annat att göra än att köra en Find missing på allihop - sorry...
Sen kan du ju lägga dem i en mapp som du döper till 2009 innifrån LR. Har själv lagt en mellannivå för varje kvartal och större projekt, så jag har några årsmappar med vardera fem-sex undermappar med 10-30 mappar i varje.
Emil-G
Aktiv medlem
Problemet löst till slut!
Relaunch & Optimize kommer tyvärr inte åt det här felet, den funktionen letar inte rätt på saknade mappar eller sorterar om i Folders. Roberts förslag om att välja "Add parent folder" fungerade bra för att få in "2009" och "2010", att det ser körigt ut beror snarare på mig än LR.
Efter att ha återställt databasen från säkerhetskopian pekade jag manuellt om alla datummappar till rätt katalog på hårddisken. Det tog sin lilla stund, mycket scrollande blev det men nu ligger allt där det skall. Av någon anledning gick det inte bara att peka på "2009"-mappen och tro att LR skulle peta in alla underkataloger på rätt ställe också, det var här det ballade ur tidigare.
Nu skall jag bara få liv i min döda Seagate-disk (BSY-fel i firmware) också så att jag får tillbaka det hundratal bilder som inte fanns säkerhetskopierade. Det får bli ett helgprojekt, jag hinner inte till Elfa förrän på fredag. =)
Relaunch & Optimize kommer tyvärr inte åt det här felet, den funktionen letar inte rätt på saknade mappar eller sorterar om i Folders. Roberts förslag om att välja "Add parent folder" fungerade bra för att få in "2009" och "2010", att det ser körigt ut beror snarare på mig än LR.
Efter att ha återställt databasen från säkerhetskopian pekade jag manuellt om alla datummappar till rätt katalog på hårddisken. Det tog sin lilla stund, mycket scrollande blev det men nu ligger allt där det skall. Av någon anledning gick det inte bara att peka på "2009"-mappen och tro att LR skulle peta in alla underkataloger på rätt ställe också, det var här det ballade ur tidigare.
Nu skall jag bara få liv i min döda Seagate-disk (BSY-fel i firmware) också så att jag får tillbaka det hundratal bilder som inte fanns säkerhetskopierade. Det får bli ett helgprojekt, jag hinner inte till Elfa förrän på fredag. =)
Bilagor