Annons

Ny Canon EF 24-70/4 L IS?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu är den officiellt presenterad också. Makrofunktionen verkar ju bra men med rek pris på 1459 Euro och 35 mm kortare brännviddsomfång måste den vara extremt skarp, annars har jag svårt att se att speciellt många ska föredra den framför 24-105 f/4L IS till betydligt lägre pris.
 
Nu är den officiellt presenterad också. Makrofunktionen verkar ju bra men med rek pris på 1459 Euro och 35 mm kortare brännviddsomfång måste den vara extremt skarp, annars har jag svårt att se att speciellt många ska föredra den framför 24-105 f/4L IS till betydligt lägre pris.

Kan bara instämma....det kommer säkert vara märkbart skarpare än 24-105 f/4L IS men frågan är om det är värt det betydligt högre priset... 24-105 f/4L IS ser enligt mig personligen ut som en bättre affär och som ett bättre allroundobjektiv med det större omfånget.
 
tror canon gjorde den för att det skulle vara ett mer kompakt alt till den mindre 6dn (mindre jämfört med 5d och 1d). men dom har fått hybris när det gäller prissättning
 
Kan bara instämma....det kommer säkert vara märkbart skarpare än 24-105 f/4L IS men frågan är om det är värt det betydligt högre priset... 24-105 f/4L IS ser enligt mig personligen ut som en bättre affär och som ett bättre allroundobjektiv med det större omfånget.
Undrar om den verkligen kommer vara så mycket skarpare än 24-105. Har sett testbilder där den spöar 24-70, både Nikon och Canons när man jämför de på sina respektive största bländare. Däremot kanske den är bättre korrigerad i övrigt. Ex distortion, ca, motljusegenskaper osv
 
24-105 är skarp så det räcker.
Optiska egenskaper som är mer önskvärt att förbättra är mindre vinjettering (mörka hörn) och distorsion (kudd el- tunnformig förvrängning)
Kanske också att bokeh (avståndsoskärpa) kan bli lite vackrare med den nya gluggen.

Vart tog EF 2,8/24-70 L IS vägen?

Edit: Oj, Paul hann före.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.