Annons

Ny bra laptop, hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

mazziboy

Ny medlem
Hej jag ska nu äntligen köpa en ny dator. En laptop som kan klara photoshop samt andra bildprogram. Den ska vara snabb och helst tyst. Min budget är ca 15k och undrar om något kan länka mig en riktigt prisvärd dator för den summan ????
 
Hej jag ska nu äntligen köpa en ny dator. En laptop som kan klara photoshop samt andra bildprogram. Den ska vara snabb och helst tyst. Min budget är ca 15k och undrar om något kan länka mig en riktigt prisvärd dator för den summan ????

Ska du ha en bärbar eller släpbar ?

Jag har haft 11" till 17" och jag skulle inte vilja ha mer än 13" om jag skulle bära omkring på den ofta.

13" kräver dock en extern skärm för bildbehandling.
17" duger nästan till bildbehandling men är jobbig att bära runt.

Jag kör Mac Pro och är jättenöjd med både hårdvara och operativsystem.
 
Jag använder 15" MacBook pro som är försedd med en högupplöst antireflexskärm. Absolut bästa kompromissen enligt mig.

/K
 

Är också intresserad av lämplig laptop, men är inte säker på om jag vill ha Mac eller PC (Ni behöver inte ta upp den frågan i denna tråd. Jag har koll på läget...).
Har du eller någon annan någon erfarenhet av Dells bildskärmar? Är de ok för lite bildbehandling?
Jag kräver inte superprestanda, men sitter själv med en HP Elitebook på jobbet och den är usel.
Man vill ju att färgerna skall vara hyfsat rätt i alla fall så man inte blir helt överraskad när man pluggar in den på en stationär skärm hemma.
 
Är också intresserad av lämplig laptop, men är inte säker på om jag vill ha Mac eller PC (Ni behöver inte ta upp den frågan i denna tråd. Jag har koll på läget...).
Har du eller någon annan någon erfarenhet av Dells bildskärmar? Är de ok för lite bildbehandling?
Jag kräver inte superprestanda, men sitter själv med en HP Elitebook på jobbet och den är usel.
Man vill ju att färgerna skall vara hyfsat rätt i alla fall så man inte blir helt överraskad när man pluggar in den på en stationär skärm hemma.
Tyvärr är det nog så att det är en TN-panel i Dell:en, är väldigt få bärbara som har en bättre panel och då är färgerna därefter.

Edit: Rätta mig om jag har fel.
 
Senast ändrad:
Toshiba Laptop

p://nordic.computers.toshiba-europe.com/innovation/se/product/Satellite-P750-13D/1110755/toshibaShop/false/


Funderar att köpa ovanst. Toshiba. Kan det vara nåt tro?
Hur är skärmen, samma mög som vanligt med laptops?
I vilka sammanhang (vad gäller redigering i Ps) har jag nytta av Cuda?
Har man bruk för all RAM?
osv
Tacksam för synpunkter och erfarenheter.
 
Ifall beg. kan vara intressant: http://www.sweclockers.com/annons/58072-asus-g73jh-bytes-mot-stationar-eller-delar

Det sitter en riktig bra panel i den. Troligen en av de bästa när det gäller bärbart photoshoppande...

LG XNote P220 har ips.

Jag skulle köpt något som detta http://configure.euro.dell.com/dell...08&c=se&l=sv&s=dhs&cs=sedhs1&model_id=xps-15z och sedan en dell ultrasharp-ips

Skulle verkligen inte köpa en MAC då du inte får det du betalar för, men jag vill inte starta den diskussionen här och nu.
 
Macbook Air nya modellen med Win 7 64 bitars...
 

Bilagor

  • 294172_10150264880661960_708966959_8261996_7605528_n.jpg
    294172_10150264880661960_708966959_8261996_7605528_n.jpg
    10.8 KB · Visningar: 581
Denna datorn är fet annars! Beställde den från proshop för en vecka sedan och flyter på hur bra som helst. Den har

ASUS G53SX SZ072Z - Core i7 2630QM 2 GHz - 15.6" TFT

12 GB DDR3 SDRAM - 1333 MHz ( 3 x 4 GB )

NVIDIA GeForce GTX 560M

Är supernöjd ;D
 
Macbook Air nya modellen med Win 7 64 bitars...

Sweet, dock inte windows =/

Enligt mig kör man Mac OS på Mac och Windows på en PC.

Till OP så skulle jag rekommendera en Macbook Pro eller Air beroende på flexibilitet.

Att tänka på är att MBA 13" har bättre upplösning än MBP 13" men sämre utbyggnad i form av disk och minne.
 
Kan kanske inte tillföra så mycket vetenskapligt men köpte för en tid sedan en Dell XPS 15 med den bättre skärmen (B+RGLED) och till denna nu senast en Dell U2311H Ultrasharp monitor och är synnerligen nöjd med båda. Hur de klarar sig mot Mac vet jag inte.
 
Tyvärr är det nog så att det är en TN-panel i Dell:en, är väldigt få bärbara som har en bättre panel och då är färgerna därefter.

Edit: Rätta mig om jag har fel.

Jag är absolut ingen expert på bärbart, men går det inte att göra en skärmkalibrering för att få dom rätta färgerna, förutsatt då att man sitter under ung. samma ljustemperatur (kelvingrader)?
Mvh Lasse
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.