Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny 350D firmware 1.0.3

Produkter
(logga in för att koppla)
Punkt 2 verkar helt klart vara fixat tycker det stannar mycket snabbare när man slutar och bläddra nu.

jag har haft 1.0.3 sen jag fick kameran .. är det bara för mig som den hoppar två steg när man går bakåt bland bilderna när man tittar på dom.. den hoppar över vissa

Vad innebär den nya firmwaren för förbättringar ö h t? Har inte uppdaterat alls sen jag köpte min 350D i mars nån gång. Kanske dags att göra det nu...

Ursäkta, läste slarvigt. Stod ju i startinlägget, men är det bara dessa "superviktiga" saker som ändrats? Det kan jag nog ev leva med i o f s.

Nu gjorde jag det ändå! 1.0.1 till 1.0.3!
Lite läskigt när det står rör inga knappar under tiden, det är ju knappar överallt på den lilla kameran! Höll den som en liten sparvunge. :)

1.
Jag hade linsen kvar på kameran när jag gjorde min uppdatering. Det fungerade helt utan problem.
Efter uppdateringen så tog jag dock ut batteriet en lite stund... dessutom så är det ju självklart att man ska låta knapparna vara under uppdateringen.... finns ingen mening med att trycka på dessa iheller....

2. Denna punkt är riktad till Elias....
För mig går det inte att flytta över filen till root mappen i kameran vad gör jag för fel?

Du kan inte flytta över filen när minnet sitter i kameran. Detta måste du göra när du har minnet kopplat direkt i datorn. Sätt minnet där så ska du se att allt fungerar mycket bättre. Glöm heller inte att filen ska ligga direkt i roten på minnet dvs du ska inte lägga filen i någon katalog.
Får du porblem med att uppdatera kameran så säg till så ska du se att det är alltid någon som hjälpa dig.

Denna punkt är inte riktad till någon… på min förra Olympus uppdaterade man med kabeln i, mycket enklare, övertygad om att det skulle gå lika bra. Men det finns inga skäl att pröva det. Tänkte högt bara. :)

Det går inte att föra in en fil i minnet när det sitter i kameran och kablen är kopplad till datorn.... av någon oförklarlig anledning.

Minnet måste ut ur kameran och sättas i en minnesläsare av fristående modell.....

Möjligen kanske det fungerar på Olympus, det tvivlar jag inte alls på, men på 350d så går detta inte...

På följande sida beskrivs det väldigt pedagogiskt hur man gör då man ska uppdatera kameran:
http://web.canon.jp/Imaging/eosdigital2/e3kr2_firmware-e.html

Enkel och smärtfritt....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar