ANNONS
Annons

Nu har jag hittat två kameror måste få hjälp med att välja!

Produkter
(logga in för att koppla)

jri87

Medlem
Hej

Nu har jag till slut hittat två kameror som det står mellan

den första är:
Canon Ixus 85
http://www.siba.se/product/product.aspx?Identifier=SEA2092

Har förstått att canon ixus modellerna är att lita på:)

den andra är:
Sony DSCT2
http://www.siba.se/product/product.aspx?Identifier=SEA2119

Den har rktigt många "roliga" funktioner och jag har en sony DSC-W40 som jag varit öjd med tills nu när jag vill ha en ny:)
men är lte orolig att det just är dom "roliga" funktionerna man betalar för och att bild kvaliten är sämmre?

Vilken tycker ni? är självklart främst ute efter en kamera som ger mig så bra bilder som möjligt.

Tack på förhand!

Mitt förslag är att välja en modell med mer vidvinkel än vad de nämnda modellerna har (35mm resp. 38mm).

Personligen vill jag slå ett slag för IXUS-kameran. Har en IXUS själv, så jag lär väl vara näst intill jävig. Men jag är helt belåten med den och det som den presterar. Sony-kameran har jag ingen erfarenhet av men jag misstänker att den inte är ett sämre alternativ. Och de allra flesta kompaktkameror har en kortaste brännvid på runt 6.2-6,3 mm.

Mitt råd är att du skall välja den du tycker bäst passar dig. Du är den ende som avgöra det. Det är ju du som skall använda kameran och som också är den som skall avgöra vad du vill ha. Överlåt inte den saken till andra får då finns risken att du inte blir belåten i det långa loppet.

Personligen vill jag slå ett slag för IXUS-kameran. Har en IXUS själv, så jag lär väl vara näst intill jävig. Men jag är helt belåten med den och det som den presterar. Sony-kameran har jag ingen erfarenhet av men jag misstänker att den inte är ett sämre alternativ. Och de allra flesta kompaktkameror har en kortaste brännvid på runt 6.2-6,3 mm.

Mitt råd är att du skall välja den du tycker bäst passar dig. Du är den ende som avgöra det. Det är ju du som skall använda kameran och som också är den som skall avgöra vad du vill ha. Överlåt inte den saken till andra får då finns risken att du inte blir belåten i det långa loppet.

Jo det är ju klart att bara jag kan välja, men grejer är den att jag inte är någon höjdare på kameror när dt gäller tekniken, tycker det är riktit kul att fotografera men tekniken är jag ingen höjdare på.

Sony kameran vill jag köpa för att jag är en riktit pryl nörd älskar massa skumma onödiga funktioner som den har. Men vill inte att kvaliten på bilderna ska bli sämmre just pga av dom "onödiga" finesserna som jag egentligen inte behöver. Som tex touchskärmen

Och skulle det vara så att bilderna sklle bli hyffsat mycket sämmre på sonyn en på canon kameran så vill jag heldre ha canon kameran.

så därför undrar jagvad ni tycker om det kanske är någon som vet ifall bilderna på sonyn är sämmre, kanske bara för att dom lagt krytet på alla finesser istället.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar