Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nu får det vara nog!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Peter_o skrev:
Fjortisar tittar bara 2sek på bilden och är det inte glass, godis eller leksaker på bilden så skriver de oftast "fult", "dåligt", "äckligt" osv eftersom deras ordförråd inte räcker till.. :p

Vi minns ju själva hur vi var i yngre dagar.. var det inte en bild på en brud i bikini var bilden ganska meningslös..

Bry er inte om sådana kommentarer, vem lyssnade på oss när vi var fjortis? just det ingen! På den tiden förstog vi inte varför någon lyssnade men idag är svaret enkelt eftersom man egentligen hade lika mycket vettigt att säga som ett smörpaket... :rolleyes:

Är det någon äldre person som skriver tex bara "dåligt" osv är de antagligen avundsjuk eftersom de vet att ni kanske är bättre..

Mitt tips är att lyssna på de som skriver ordentliga kommentarer. Det finns inget att lära när någon bara skriver tex "dåligt".
Skriver de sådana kommentarer är de:
1. fjortis
2. avundsjuk

Kommentarer som innehåller positiva ord som "bra" och "fantastiskt" är det bara att suga åt sig som en svamp! ;)

Keep up the spirit!!
Många av dina bilder är extremt fantastiska! tex:
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=13846

Tur att man är 15 och fyller 16 i år då!:D

Jag vill också säga att jag har mött vuxna personer som jag tycker är helt fucked up, man är inte inteligentare bara för at man är äldre och är inte heller klokare bara för man är äldre.

Tillbaka till ämnet: Man får tåla att folk skriver vad de tycker. Enligt min åsikt så ska man kunna skriva vad som helst, så länge man har belägg för det, kan man förklara hur man tänker och varför, så kan man sätta en 1:a och skriva att man tycker att bilden är dålig, men då måste det även finnas "därför att..." med.

Kan man däremot inte skriva mer än "skitbild" kan man hålla tyst.

Andreas.

Helt riktigt Pettersson! Fysisk och mental ålder är två skilda saker och de behöver inte följas åt som hand och handske för att man har levt si och så länge.
Finns 40 åringar som fortfarande är barn och det finns 14 åringar som beter sig som vuxan och mogna...

Här ni ett exempel på ett personangrepp utöver det vanliga den ligger på en landsnivå..

"Visa hänsyn mot våra svenska kvinnliga medlemmar.
Att det alltid kommer så mycket skit från det grannlandet!" af XX XX.

Texten är från en av mina bilder (Texten redigerat av David Elmfeldt)

Jag har skrivit och frågat om det var ett skämt. Han har inte svarat igen. Tydligen var det inte det.

Tycker om Danmark och Sverige

Hilsen Peter, som har 1 dan(svart bälte) i Tae Kwon Do.

Sluta genast med personangrepp. Det leder inte fotosidan framåt. Ämnet är viktigt men vi tillåter inte personangrepp. Därför har jag redigerat ditt inlägg Peter. Är vi överens? Jag påtalade tidigare i denna tråden att vi inte accepterar personagrepp.

David som har gult bälte i judo :)

--------------------
Tur att man är 15 och fyller 16 i år då!

Jag vill också säga att jag har mött vuxna personer som jag tycker är helt fucked up, man är inte inteligentare bara för at man är äldre och är inte heller klokare bara för man är äldre.
--------------------
Jag var kanske lite hård på fjortisarna men det var ju lite humor i det också... :p

Jag är enig i allt det du säger! :)

Ang. den förnedrande kommentaren längst uppe i diskussionen;

Peter, jag håller inte med om den kommentar du fick, men jag ger dig inte heller helt rätt i att gå i taket över kommentaren. Visst, kommenteraren är förbannad (särskilt på den bilden) och vill ge uttryck för det, någonting som dessutom drabbar de övriga bilderna. Att personen inte gillar bilden framgår, och även varför - den har nämligen väckt anstöt.

När man lägger ut en så pass provocerande bild får du nog tåla att folk går i taket och vräker ur sig både det ena och det andra som inte i alla lägen är helt välformulerat. Och i det här fallet var det ju inte "ens" ett personangrepp! :)

Men, med detta menar jag inte att folk har rätt att vräka ur sig vad som helst hur som helst.

/Fredrik

swede skrev:
Här ni ett exempel på ett personangrepp utöver det vanliga den ligger på en landsnivå..

"Visa hänsyn mot våra svenska kvinnliga medlemmar.
Att det alltid kommer så mycket skit från det grannlandet!" af XX XX.

Texten är från en av mina bilder (Texten redigerat av David Elmfeldt)

Jag har skrivit och frågat om det var ett skämt. Han har inte svarat igen. Tydligen var det inte det.

Tycker om Danmark och Sverige

Hilsen Peter, som har 1 dan(svart bälte) i Tae Kwon Do.

Peter vad har din Dangrad med detta att göra?? Davids sjättekyu grad förstår jag för det var ju svar på ditt inlägg precis som min avslutning är här nedan.
Vore intressant att veta vad det är för mening att ta upp det?

Hälsningar Pierre, som har 8års träning av Iwama ryu aikido och 1kyu i grad.

det finns väl två sätt att såga eller säga nåt negativt om en bild: på ett trevligt sätt och på ett taskigt sätt. finns ingen andledning att säga det på ett taskigt sätt.

:eek:

Men erkänn att det är härligt att vara elak ibland!

/Joakim - som har ett avsågat hagelgevär.

"Visa hänsyn mot våra svenska kvinnliga medlemmar. Att det alltid kommer så mycket skit från det grannlandet!" af XX XX.

Jag tror de här enkla meningarna sammanfattar ganska bra varför den här diskussionen över huvud taget kommit till. Danskar vs Svenskars kvinnosyn!
Det är klart Peters bilder gör folk tokiga här i Sverige , tjejerna får ju knappt ha stringtrosor i det här landet utan att det anses kvinnoförnedrande. Jag har vid ett flertal tillfällen plåtat feministmöten och liknande för den lokala tidningen och det är ju så man blir mörkrädd.
Hade även under ett par år en dansk flickvän så jag har tillbringat en hel del tid i danmark med henne och hennes familj och vänner. Och det är ju bara att konstatera att det är mer vett i folk där nere:mad:

Vad är det för förnedrande med att en ung snygg tjej är stolt över sin kropp och gärna visar upp den?
Här i Sverige har det gått för långt tycker jag, det är ju tydligen förnedrande att en man tycker att en kvinna är attraktiv här.... Borde vara tvärtom tycker jag, men men...

Angående om kommentarerna Peter har fått på sina bilder så kan jag hålla med om att vissa var väl lite inteligensbefriade och hårda, men några direkta personangrepp tycker jag inte jag såg mycket av... lite kritik får man allt tåla. Mvh micke

micro skrev:
Vad är det för förnedrande med att en ung snygg tjej är stolt över sin kropp och gärna visar upp den?

Så du menar att det är förnedrande om en mindre snygg eller äldre tjej visar upp sin kropp? Om inte, varför specificerade du i så fall både ålder och attribut hos tjejen?

Efter att ha läst tråden kan jag inte förstå varför Peter Jönsson är upprörd. Det citerade kommentaren var inte det värsta inlägget.

Jag hoppade till inför ett tidigare inlägg som visade sig tillhöra fotografen. Ett långt inlägg som snällast kan beskrivas som ett utfall av ett sårat djur, eller lite mer elakt, ett onödigt personangrepp.

Vad upprörde fotografen? jo, den som skrev inlägget tidigare berördes inte av bilden och tyckte att baken på modellen var överexponerad.

När fotografen själv sätter denna nivå på tråden kring ett foto så måste den vara medveten om att andra kan hamna på samma nivå.

För övrigt håller jag med David att det gäller ha normal hyffs och fason och kunna stå för det vi skriver när man tittar på varandra öga mot öga. (Jag hoppas inte att det är här diversta kampsportsmeriter kommer in :( ).

Jag tycker elaka, föraktfulla kommentarer säger mest om skribentens dåliga stil - och kanske hans behov att hävda sig eller visa sig duktig. Man bör inte bry sig om dem och framförallt inte gå i svaromål.

När jag ser bilder som jag inte förstår eller inte tycker är bra då försöker jag vara konstruktiv med en kritik som inte upplevs förnedrande för fotografen.

ETT FÖRSLAG:
Häromdagen såg jag några bilder som jag tyckte var riktigt dåliga. Istället för att sabla ner dem offentligt här på sidan så skrev jag ett mejl till medlemmen direkt.

Jag fick ett trevligt svar tillbaka.

Testa det här nästa gång du känner dig riktigt elak!

Det är känsligt detta med kommentarer... Själv har jag sedan jag aktivt gick in på fotosidan i januari inte slängt iväg en enda "taskig" kommentar. Kolla gärna upp mig om ni vill...

Det bästa är att bemöta kritik med en vänlig ton, alla bilder kan ju inte falla alla i smaken. Kommentaren jag fick till "Parande småtärnor" tog jag inte så allvarlig. Mer som ett sett för kommenteraren att få uppmärksamhet.

Nu är det ju givetvis också så att jag i vanliga fall inte arbetar med motiv som kan verka provocerande som vad andra gör - men jag har också fått min beskärda del av "taskiga" kommentarer.

Det är få bilder jag känner mig direkt provocerad av - det skulle i såfall vara bilder där barn ingår på ett "mindre trevligt" sätt. Fast de bilder jag skulle känna mig provocerad av är jag övertygad att fotosidan hade sensurerat bort rätt så snabbt.

Personangrepp i alla former är långt från min livsfilosofi - det är mot min natur helt enkelt.

Min förhoppning är att dessa "taskiga" kommentarer och elaka personangrepp med tiden kommer att försvinna här från fotosidan.

Det bästa är att vi alla inte tar oss själva på så stort ansvar - då tror jag alla knuter kommer att lösa upp sig.

Jag tycker att vi nu ska försöka införa "Vänliga Veckan" här på fotosidan. Ta varandra i handen och önska varann lycka till. Och efter veckan så fortsätter vi i samma vänliga ton av ren vana.

fotohälsningar
Terje

Peter_o skrev:
--------------------
Tur att man är 15 och fyller 16 i år då!

--------------------
Jag var kanske lite hård på fjortisarna men det var ju lite humor i det också... :p

Jag är enig i allt det du säger! :)

Jag förstår att det var lite humor i inlägget. Jag blir själv så jävla trött på alla jämnåriga som bara sitter och skickar SMS från sin NOKIA och pilrar med lunarstorm.:) Jag som är tekniskt inreserad tycker det är tragiskt när man ser vad tekniken används till. Det är fan så man kan spy. Jag har funderat på att starta en "antilunarstorm.se".

Andreas.

Ville bara säga att jag har grönt bälte i Jui-juitsu, även om klubben slarvade med registreringen.

Dessutom har jag rött kort i fotboll, innebandy och landhocky...

Ledsen jag kunde inte låta bli...

Mvh
Maverick:D

Tack!

Jag vill bara säga tack till alla som kommenterar mina bilder.(99,8% av er) Det är kul att både få berömmande ord mest av allt kommetarer där det beskrivs hur jag kunde göra bilden bättre

Den här fick jag idag som en albumkommentar.

"Jag håller med Johan, så mycket dåliga bilder bara för att dra till sig uppmärksamhet. Tyder på då dålig smak och omognad. För övrigt så tycker jag inte att du ska kalla detta för en "hyllning", snarare exploatering eller förnedring."

Det är inte kul att läsa det. Kan inte låta bli att blir arg. Men dessa 0,2 % av fotosidans medlemmar kan få en att riktigt gå till taket.

Varför behöver man vara så taskig. Hur fan kan man tillåta sig att skriva sådant skit!

Du som skriver sådana saker. Jag har en sak att säga dig. Låt bli att kommentera mina bilder. Det är inte kul att dina kommentarer skall efterlämna sig en sådan dålig smak.

Peter

Hej Peter!
Jag har missat den här diskussionen, annars hade jag gått in och svarat tidigare. Jag ska hålla mig undan från din sida i fortsättningen, men det är ju trots allt så att du dyker upp ganska ofta här på fotosidan så man kan ju knappast undgå dig helt.
Jag brukar kommentera bilder som berör mig, både positivt och negativt. Och som du förstår så hör dina bilder till den kategorin som jag inte gillar.
Jag tänker inte be om ursäkt för mina åsikter, däremot om det skulle vara så att jag har sårat dig. Nu tror jag knappast att du har blivit specillt kränkt av mina kommentarer, lägger man ut sådana bilder som du gör så får man nog vara beredd på en eller annan sur kommentar.
Mvh
Stefan Johansson

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar