Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nu får det vara nog!

Produkter
(logga in för att koppla)

Kijana

Aktiv medlem
Vad är det för jävla annonsering här på FS? Det är något som tydligen heter Safe Web och som ideligen stör surfandet här med enkäter med inte särskilt trovärdiga priser som belöning. Bara för att skriva det här foruminlägget har jag fått gå tillbaka till den här fliken flera gånger.

Somliga annonsörer borde det vara skottpengar på!

Vad är det för jävla annonsering här på FS? Det är något som tydligen heter Safe Web och som ideligen stör surfandet här med enkäter med inte särskilt trovärdiga priser som belöning. Bara för att skriva det här foruminlägget har jag fått gå tillbaka till den här fliken flera gånger.

Det är inte så att du lyckats installera skräpprogram på din dator?
Finns just ett sådant som heter Safe Web.

Jag har ett gäng annonsörer i högerkolumnen, men det är (animerade) bilder.

Se över vad du installerar, och varifrån. Var kritisk till vad och varifrån du installerar programvara framöver så slipper du sånt!

Tyvärr så verkar det som om du ha fått en sån där riktigt jävligt virus/trojan/whatever på din dator.
Inte alls lätt att bli av med heller tyvärr.

Det är inte så att du lyckats installera skräpprogram på din dator?
Finns just ett sådant som heter Safe Web.

Jag har ett gäng annonsörer i högerkolumnen, men det är (animerade) bilder.

Se över vad du installerar, och varifrån. Var kritisk till vad och varifrån du installerar programvara framöver så slipper du sånt!

Ja, jag får passa på att be Fotosidan om ursäkt, det var visst inte som jag trodde först. :p

Jag är alltid noga, men plötsligt var den där bara när jag surfade in här på FS. Det var när samma enkät dök upp vid min fotoklubbs hemsida som jag började förstå problemet. Ty den är jag själv administratör av...
Jag måste ha råkat aktivera någon annons eller annat någonstans.

Det finns många sidor som beskriver hur man blir av med safeweb - bara att googla lite ;)

Det har som sagt inget med Fotosidans annonsörer att göra,

Det är inte alla virusskydd som hittar den här typen av malware, så du kan behöva rensa på annat sätt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar