Erik Preihs
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Tack!
Jag har skjutit med blixtar på barn under hela hösten. Ett tips kan vara att dela upp tiden i två delar.
I - Ta några bilder i studion där blixtarna går tillsammans med leksaker+mamma /pappa. 15 min.
Gör en paus - fika eller dyligt 15 min.
II - Kör din grej. ta de bilder som du vill få - 30 min
Schemat har blivit ett mönster för mig för att det ska funka bli avslappnade7lekfulla bilder
/ Erik
-Catherine- skrev:
Tusen tack för tipset Johan, det uppskattas verkligen. Jo, mina blixtar är verkligen monster upptäckte jag igårkväll när jag gjorde lite testbilder. Jag har nu beslutat mig för att sälja dem och köpa andra blixtar som inte beter sig som en mindre kärnvapenexplosion. Jag tittade vad det stod för styrka på ett av blixtrören - 700 ws (!!)
Ja, idén med naturligt ljus fungerar utmärkt om det bara vore så att de hade möjlighet att komma med den lilla under de få timmar det är ljust på dagen, och de hade de ju typiskt nog inte.
Jag får göra ett försök med fast ljus om den lilla får spader av blixtljuset.
/C
Jag har skjutit med blixtar på barn under hela hösten. Ett tips kan vara att dela upp tiden i två delar.
I - Ta några bilder i studion där blixtarna går tillsammans med leksaker+mamma /pappa. 15 min.
Gör en paus - fika eller dyligt 15 min.
II - Kör din grej. ta de bilder som du vill få - 30 min
Schemat har blivit ett mönster för mig för att det ska funka bli avslappnade7lekfulla bilder
/ Erik