Annons

Norsk Minolta A1 Recension

Produkter
(logga in för att koppla)
Kul! jag mailade dem just för att få veta om de har den i lager o när jag kan få den... om jag nu skulle ändra mej. Cyberphoto skriver slutet av september på sin leveransstatus nu :-(

Technicdirekts sida är inte speciellt informativ, eller missade jag lagerstatusen?

/kg som e ivrig nu
 
Nej, jag ser ingen orderstatus nånstans på technikdirekt's sida. Märkligt.
Vet ni när dom drar pengarna? Vid köp eller vid leverans? Och är det på posten man får hämta ut den?
 
Lionheart skrev:

Vet ni när dom drar pengarna? Vid köp eller vid leverans? Och är det på posten man får hämta ut den?

Jag vill minnas att slantarna försvann nån dag innan paketet kom, men inte så långt innan att jag hann bli orolig... de skickade löpande mail om hur leveransen fortgick!
 
Herregud, jag mailade Technikdirekt och frågade när dom kunde leverera och dom svarade med att den inte kommer att vara in stock förrän i november. Vad är det för snack?

Då borde det betyda att alla som beställt från Technikdirekt inte får sina A1:a förrän i november.
Vem ska man då beställa ifrån?

/Dennis som oxå vill ha sin A1a NU NU NU =)
 
Senast ändrad:
Lionheart skrev:
Herregud, jag mailade Technikdirekt och frågade när dom kunde leverera och dom svarade med att den inte kommer att vara in stock förrän i november. Vad är det för snack?

Då borde det betyda att alla som beställt från Technikdirekt inte får sina A1:a förrän i november.
Vem ska man då beställa ifrån?

/Dennis som oxå vill ha sin A1a NU NU NU =)

Låter konstigt att dom inte ska få in dem förrän i November, kan det inte vara så att kön sträcker sig till November?

Kontakta exempelvis Cyberphoto & kolla så dom inte blivit ännu mer försenade.

Larsa
 
Det verkar ju inte som om det var en kö för hade han inte sagt att den inte fanns i lager förrän i november,

Jag ska kolla med Cyberphoto men jag tar ju gärna den för en tusing billigare.
 
Lionheart skrev:
Jag kollade på testbilderna och tyckte det var fantastiska bilder men det var rätt mycket brus i kyrkbilderna. Vad beror detta på?

Dom första testbilderna som dök upp på nätet tyckte jag såg ut som dom var tagna med en D7i/hi, möjligt att dom var det...

Dom här bilderna har jag inte sett eftersom jag just nu surfar mobilt pga bränt modem, väntar på ADSL när som helst.

Jag föreslår att vi inväntar Dpreviews riktiga test som jag tror kommer att avslöja hur det förhåller sig med bildkvaliten.

Mvh/Larsa som är beroende av Neat image...
 
Jag har fått svar från Cyberphoto nu och det enda dom hört från leverantören är att den ska komma i slutet av september. Så inget bestämt datum alltså. Men det är ändå långt ifrån Technikdirekt som påstod att den inte skulle vara i lager hos dom förrän i november.
 
Lionheart skrev:
Jag har fått svar från Cyberphoto nu och det enda dom hört från leverantören är att den ska komma i slutet av september. Så inget bestämt datum alltså. Men det är ändå långt ifrån Technikdirekt som påstod att den inte skulle vara i lager hos dom förrän i november.

Sen beror det ju på hur många de får o hur många som står i kö... I Tyskland har A1 tydligen levererats o sålts i nåt varuhus t o m. Jag vet flera handlare som har beställt hem exemplar o de får väl sina i slutet av september, kasta dej på dörren så fort ryktet går!

/kg som står långt fram i kön...
 
Nu har jag fått ännu ett svar från Technikdirekt. Dom säger att dom varit i kontakt med Minolta och dom levererar inte dom förrän i slutet av oktober. Stämmer detta så borde det resultera i att inga affärer eller butiker får dom innan dess.
 
Nån glad tysk hävdar ju att han sitter o klämmer på ett exemplar... han har visat flera olika bilder på drpeviews forum o svarat på en massa frågor... men det KAN förstås vara nån som bara försöker göra sej märkvärdig *s*
 
KGS skrev:
Nån glad tysk hävdar ju att han sitter o klämmer på ett exemplar... han har visat flera olika bilder på drpeviews forum o svarat på en massa frågor... men det KAN förstås vara nån som bara försöker göra sej märkvärdig *s*

från samma forum ett citat :

"The cameras come from Japan to Hamburg, Germany first, and from there to Stockholm, Sweden (the nordic distributor) and from there to Finland so they should be here this week.. "

Lite konstingt att man inte sett ens röken av en A1-tan här i Sverige om han har rätt..... ?

MVH Ludde
 
Hmmm, det verkar svårt att få tag i A1an överhuvudtaget i September. Har man tur får man den i mitten/slutet av oktober. Trist men sant
 
Enligt Minolta-Sverige ska återförsäljarna ha den i början på nästa vecka (runt 22:e -23:e). Det sa de i alla fall när jag ringde dit. Har hört samma sak från england
 
Erlandsson skrev:
Enligt Minolta-Sverige ska återförsäljarna ha den i början på nästa vecka (runt 22:e -23:e). Det sa de i alla fall när jag ringde dit. Har hört samma sak från england

Tack Emil...

/kg som avbokar Tysklandsfärjan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.