Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Normalzoom till Nikon D90
- Trådstartare eask
- Start datum
pdahlen
Aktiv medlem
i vilken brännvidd? finns ju Sigma 50/1.4 men tycker nog skillnaden mot ditt 50/1.8 är för liten. Sigma har väl ett 35/1.4 också har jag för mig
några till är
Sigma 18-50/2.8 (troligen får man skicka in det för justering fram/bakfokus)
Nikkor 85/1.8
Nikkor 180/2.8 (får du köpa begangnad för att få in i budgeten)
några till är
Sigma 18-50/2.8 (troligen får man skicka in det för justering fram/bakfokus)
Nikkor 85/1.8
Nikkor 180/2.8 (får du köpa begangnad för att få in i budgeten)
Sven-Olof12345
Ny medlem
Har själv ett Sigma F2,8 18-50mm. till en D90, och har inte haft några problem med det. Skarpt och bra ljusstyrka. Solklart val utifrån min erfarenhet. Ska man välja orginal, så rusar priset iväg ganska rejält.
Fonico
Medlem
Ett altenativ är väl Tamron 17-50/2.8 som finns i tre olika varianter (med eller utan AF-motor, med eller utan VC).
Jag har den utan VC till min D7000, köpte på Walters foto i Västervik för 3500:- funkar kanon tycker ja. Testa den i livewiev läge bara innan du köper så den funkar, annars måste du uppdatera firmwaren i den..
Bostrom1
Aktiv medlem
Jag har för närvarande kitobjektivet 18-105 och ett 50/1,8 men skulle vilja ha ett mer ljusstarkt objektiv. Är det någon som har en rekommendation på ett objektiv upp till 5-6000 kr?
Vad är normalzoom för dig? 18-50 eller 28-75? Beror på vad du fotar! Jag valde ett 17-50 då jag visste att jag skulle fota mycket landskap, bilar etc och därför behövde lite mer vidvinkel. Med ett 28-75 får du ju ett utmärkt porträttobjektiv istället, samtidigt som du har inte allt för klen vidvinkel.
Kan rekommendera Tamron 17-50 f/2.8 samt Tamron 28-75 f/2.8. Sigmas motsvarigheter vet jag ingenting om men dom är säkert lika bra.