Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Normal Zoom till Nikon D850 Vad rekommenderas?
- Trådstartare esbtse
- Start datum
ztenlund
Aktiv medlem
Ang Tamron, se härifrån och en bit framåt i tråden:
Uppgradera befintligt system eller byta till Z
Då antar jag att du verkligen använder Z6/Z7 och inte tycker det är så intressant jämfört med Nikon DSLR eller ngt annat system? Varför tycker du inte Z är så bra? Själv tycker jag att att t ex deras 24-70 f/4 är helt suveränt och ger fantastisk skärpa ända ut i hörnen vid f/5.6. Finns ingen...
www.fotosidan.se
esbtse
Aktiv medlem
Tack för tipset. Verkar vara bättre att köpa Nikons 24-70/2.8 Zoom.Ang Tamron, se härifrån och en bit framåt i tråden:
Uppgradera befintligt system eller byta till Z
Då antar jag att du verkligen använder Z6/Z7 och inte tycker det är så intressant jämfört med Nikon DSLR eller ngt annat system? Varför tycker du inte Z är så bra? Själv tycker jag att att t ex deras 24-70 f/4 är helt suveränt och ger fantastisk skärpa ända ut i hörnen vid f/5.6. Finns ingen...www.fotosidan.se
esbtse
Aktiv medlem
Fotograferar mest i svagt ljus med fast optik i dag. Dock är Nikkor 24-70mm F2.8 VR Zoom tung. Senast jag har haft en Normal Zoom till Nikon var en AF 35-70 /2.8 D och den fungerade bra på FF och vägde ca 680-690 gr och inte ett kg. Användes till bröllop och begravningar. 24 -70mm vore bättre för detta men det är fortfarande svagt ljus i lokalerna.Jag är rätt nöjd med Nikon AF-S 24-85mm f/3.5-4.5 VR.
Inte så stort och klumpigt.
Läs Christian Nilssons test här.
Men om du verkligen behöver f/2.8 så går det bort, förstås.