ebermark
Avslutat medlemskap
Rätt enkelt: inte Symbian.Totalt meningslösa inlägg som inte tillför diskussionen ett smack, eftersom ingen har en aning om vad just ni anser vara en "bra smartphone".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Rätt enkelt: inte Symbian.Totalt meningslösa inlägg som inte tillför diskussionen ett smack, eftersom ingen har en aning om vad just ni anser vara en "bra smartphone".
Rätt enkelt: inte Symbian.
Det finns folk till allt.Det finns ju faktiskt några få som faktiskt föredrar Symbian fortfarande, men det stämmer nog för stora massan.
/Karl
Det finns ju faktiskt några få som faktiskt föredrar Symbian fortfarande, men det stämmer nog för stora massan.
/Karl
http://mobil.idg.se/2.1085/1.428606...1085/1.428606/sa-ska-google-spara-allt-du-gor
alla system har sina fördelar och nackdelar,blir att köpa den här telefonen och ha den länge.
Det är sant,man kan alltid ansluta sig genom Anonine om man vill vara privat,på min N8 kan man ta backup och spara på minnes kortet,på min SGS2 ska man spara kopior på allt via deras servrar om man inte rootat telefonen,kan inte första varför man ska ladda upp massa saker till dom när man kan spara i telefonen.kommer ha 808an som min första telefon och ha Samsungen som en extra telefon.
En backup sparad i telefonen är enligt mig värdelös. Hjälper inte alls när telefonen tappas bort eller stjäls.
/Karl
Självklart är det bara att kopiera den filen och spara precis var man vill ,eller så använder man nokia suite och sparar direkt via datorn.
Backup på vad pratar du om? Det är bara systemfiler och appdata du inte kan göra backup på utan root i Android. Resten är ju bara att kopiera från minnet till valfri plats.Det är sant,man kan alltid ansluta sig genom Anonine om man vill vara privat,på min N8 kan man ta backup och spara på minnes kortet,på min SGS2 ska man spara kopior på allt via deras servrar om man inte rootat telefonen,kan inte första varför man ska ladda upp massa saker till dom när man kan spara i telefonen.kommer ha 808an som min första telefon och ha Samsungen som en extra telefon.
Backup på vad pratar du om? Det är bara systemfiler och appdata du inte kan göra backup på utan root i Android. Resten är ju bara att kopiera från minnet till valfri plats.
det är just app datan som är synd att man inte kan spara,när jag uppdaterade till 2,3,5 via kies så fungerade telefonen inget vidare,den starta om flera gånger per dag utan anledning,fick ominstallera denna utan att några program eller speldata fanns kvar,så surt.Trots att det gick åt skogen den gången så uppdaterade jag till ICS och inga omstarter mer men telefonen bara låste sig massor med gånger på en dag och allt annat skit,dålig mottagning på wlan och nästan aldrig bra 3G täckning,bara gå tillbaks till 2.3.5 igen och all data borta.Hade varit väldigt bra om man kunde ha spart all data från spel och andra program.
det är ju bara till att roota telefonen så är det problemet löst. och på köpet får man möjligen att göra backup på efs-partitionen, vilken gör telefonen obrukbar om dess data skulle bli korrupt...tror inte att kies fixar det heller, inte helt hundra på det dock.
numera behöver man inte ens flasha in en insecure kernel för att roota den, så den minimala risken att softbricka luren existerar inte länge.
Gud va du är cool!
Smaskigt att xenonblixten ska få ännu bättre kräm än N8ans, mer än dubbelt påstås det - det kan bli riktigt trevligt.
Det enda jag egentligen saknar för att 808 ska vara en fullfjädrad ersättare till kompaktkameran är möjligheten att ta långa exponeringar (tja, det är inte alla kompaktkameror som är särskilt bra på det heller). Har inte sett några specar, men det verkar gå att pressa mot nån sekund eller så i alla fall. Kanske är det en begränsning som man vill hålla för att det bara skulle riskera att ställa till det (skakningsoskärpa) för den förkrossande majoritet som inte roar sig med att sätta mobilen på stativ och fota ljusspår och kitschigt vattenludd..? Tycker man kunde lätta lite på såna reservationer nu i så fall, när man har en så pass nischad produkt att de allra flesta som köper den kommmer att göra det just för kamerans skull. Och kasta in raw också på samma gång!
Du får skriva en app om APIerna är tillräckligt öppna (vilket dom inte brukar vara) för detta.