Annons

Nikonverkstad i Göteborg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Marterius

Aktiv medlem
Jag har brukat blåsa rent sensorn själv i mina kameror och det behövs lite då och då eftersom jag ganska ofta skiftar gluggar. Nu har jag fått några pricar i min D2x som inte går bort med min blåsmoj och skulle vilja lämna in kameran för rengöring. När jag kollar på Nikons hemsida finns det inte någon auktoriserad verkstad i hela västsverige. Är det verkligen så illa att jag som göteborgare måste skicka in kameraeländet för en sådan (bokstavligt talat) "skitsak"???

Hälsningar,
Martin
 
Nikon sverige i Upplands-Väsby och Lasses kameraverkstad i Saltsjö-Boo är de enda i Sverige. Bägge ligger i Stockholmsområdet...

Vad är problemet? Det tar max en dag att skicka med posten! Det hade jag gjort om jag varit du, Återförsäljarna som Scandinaivian photo (vet dock inte om just de gör så) brukar vanligtvis samla ihop ett antal reparationer och skicka dem en gång per vecka. Tar således längre tid än att skicka själv......

Orsaken till att Nikon dragit ner på antalet ställen är eller var brist på kompetens och kvalitet. Att sedan de två återstående, som jag antar var de bäst kvalificerade, råkar ligga i Stockholm var ju olyckligt. För Nikon spelar det absolut ingen roll. De skickar reparationerna mellan varandra med Posten så Lasses hade lika gärna kunnat legat i Göteborg. Tiden för transport är ju densamma....
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.