Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Nikonobjektiv och konverter
- Trådstartare leffep
- Start datum
robowich
Aktiv medlem
robowich
Aktiv medlem
leffep skrev:
Tack för websidan Robert. Men ta mig tusan om jag begriper vad dom skriver där. Jag får ändå ingen kläm på vilka konvertrar som passar till en AF-S 28-70 2,8.
/Leif
Det borde ju vara dessa eftersom 28-70 är ett AF-s
Bilagor
KennethMeijer
Aktiv medlem
Hej!
När det gäller telekonveter så finns det en regel som innebär att telekonverter kan änvändas på objektiv med en brännvidd på 90 - 100 mm och uppåt.
När det gäller ditt objektiv så läser jag i Nikons objektivkatalog följande: TC-201 och TC-14A kan användas, men vinjettering kan förekomma.
MVH
Kenneth
När det gäller telekonveter så finns det en regel som innebär att telekonverter kan änvändas på objektiv med en brännvidd på 90 - 100 mm och uppåt.
När det gäller ditt objektiv så läser jag i Nikons objektivkatalog följande: TC-201 och TC-14A kan användas, men vinjettering kan förekomma.
MVH
Kenneth
leffep
Aktiv medlem
Nja, enda vitsen var att om jag nån gång ville gå med lite och lätta prylar i ryggsäcken (t.ex. i fjällen) och ändå kunna få lite telebilder med hem. Bildkvaliten sjunker är jag medveten om, frågan är bara hur mycket.
Finns det nån konverter med alla autofunktioner i behåll till nämnda objektiv?
/Leif
Finns det nån konverter med alla autofunktioner i behåll till nämnda objektiv?
/Leif
robowich
Aktiv medlem
Om du är intresserad av convertrar så kan du kolla lite här:
http://www.naturfotograf.com/lens_converter.html#top_page
http://www.naturfotograf.com/lens_converter.html#top_page
Fast en 80-2x0/4,x-5,6 är sannolikt lika skarp som ditt 28-70 med konverter. Och i ungefär samma viktklass. Jag skulle nog gå den vägen hellre än att börja mecka med konvertrar när det gäller lättviktsalternativ.leffep skrev:
Jovisst har jag lättare objektiv. Men inga som är lika skarpa.