Annons

Nikonkeps

Produkter
(logga in för att koppla)
-Ale skrev:
...men i många trådar ser man Eero Karhu näst in till auktoritära "men fy , det går ju inte , jag har rätt"

Du kan inte tänka dig att sluta med att ge falska citat, alternativ visa varifrån du klippt ovanstående citat, som du försöker hävda jag har sagt?

Jag finner ditt agerande här mycket märkligt, då jag mig veterligen aldrig tidigare stött på dig eller samtalat med mig. vad har du för skäl att plötsligt börja med denna aggressiva krig mot mig?

Kan det vara så att du egentligen är registrerad här på Fotosidan även med ditt riktiga namn, men skapat en dubbelanvändarkonto för dessa fall där du fegar ur att använda ditt riktiga namn?
 
Jeppe skrev:
Bromsar vi lite här nu va..killar..

Tycker stämningen på FS har tagit ett kliv nedåt rent generellt.

Stämmer bra det Jeppe, nivån har gått neråt med cyniska och elaka kommentarer till oskyldiga frågor och det är det jag reagerar mot. Väl starkt ibland kan vissa tycka, verkar det som.
 
Eeros skrev:
Beskriv gärna vart du ser skämtet? jag ser istället en cynisk äldre herrperson som trackar ner på en fotointresserad yngling, vilket jag finner ytterst olämpligt. Om du tycker det är roligt, tror jag att det enbart kan tillskrivas din omogenhet.

Nej, jag tycker inte att det är roligt med folk som är spydiga och trackar ner andra. Men läs inlägget en gång till:

RolandM skrev:
Om man tycker om att agera reklampelare eller vara sektmedlem är det lättast att få ag i reklamprylar genom att vända sig till sektens huvudkontor och där vördsamt efterfråga dessa pinaler och hänvisa till din hängivenhet inom sekten.

För mig ser det iaf ut att vara skrivet med glimten i ögat. Han gav dessutom ett hjälpsamt tips.
Kan inte förstå vad som är så "elakt och spydigt" med det här inlägget.

Min reaktion mot ditt första inlägg var skriven på ett skämtsamt sätt (därav smileyn), hoppas du förstod det. Det jag reagerade på var att du missat något som helt uppenbart (enligt mig) var ett inlägg för att hjälpa trådskaparen men som samtidigt var skrivet på ett skämtsamt sätt.
Jag tror inte att trådskaparen tog så hemskt illa vid sig av Rolands inlägg heller...
 
andreasc89 skrev:
Min reaktion mot ditt första inlägg var skriven på ett skämtsamt sätt (därav smileyn), hoppas du förstod det. Det jag reagerade på var att du missat något som helt uppenbart (enligt mig) var ett inlägg för att hjälpa trådskaparen men som samtidigt var skrivet på ett skämtsamt sätt.
Jag tror inte att trådskaparen tog så hemskt illa vid sig av Rolands inlägg heller...

Ok, jag köper det, din förklaring, då det låter som troligt. Därför ber jag om ursäkt för min starka reaktion på ditt inlägg. Däremot är jag inte ense med dig om innebörden i Rolands inlägg.

Skrev han det med ett glimt i ögat och för att skämta, så borde det ha framgått mycket tydligare. När jag läste hans inlägg, tyckte jag synd om den unga killen som hade frågat om kepsen och möts enbart av oförstånd och pikar om sekt o dylikt. Därför kände jag att nu sjönk nivån här ytterligare, och som någon sorts egenutnämnd don Quijote anföll jag väderkvarnen med ens. ;)
 
Ja det här flippade ut , trött på diskussioner som flippar ut , och jag var definitivt en av anledningarna till det , beror därför om ursäkt till både forumvärd och trådskaparen.
Mvh ALe
 
Eeros skrev:


Kan det vara så att du egentligen är registrerad här på Fotosidan även med ditt riktiga namn, men skapat en dubbelanvändarkonto för dessa fall där du fegar ur att använda ditt riktiga namn?

Shit , det var bara konspirationsteorierna som saknades . . .
Detta är fan löjligt.
Som tidigare nämnt härstammar mitt namn från en tysk marxistt vid namn Karl Skjortström ..
Nog om det
 
Undrar om Jon som är bara 16 år och startade den här tråden har haft nån behållning av den?!

Skärp er för i h**vete!
/Göran
 
-Ale skrev:
Shit , det var bara konspirationsteorierna som saknades . . .
Detta är fan löjligt.
Som tidigare nämnt härstammar mitt namn från en tysk marxistt vid namn Karl Skjortström ..
Nog om det

en fundering..
för 2 veckor sedan hette du jazzman eller liknande i efternamn så man undrar hur seriöst man ska ta dina inlägg.

kan bara hålla med om att nivån på FS bara sjunker mer och mer för varje gång man besöker sidan. speciellt dom senaste dagarna har man märkt av utveckligen. tråkigt som fan

till topic..
hade oxo velat ha en nikonkeps för skojs skull så spanade in tråden. ringa nikon o fråga eller leta efter ett d70-forum verkar vara det som gäller.
 
Ta dem hur seriösa du vill , var medveten om att jag alltid är seriös i mina inlägg och diskussioner , om så det krävs att gå bak till historien för att behöva klargöra mitt namn så vår älskade Eero skall förstå.vilket jag dock aldrig behövt förrut.
Och snälla . Vill du att jag skall döpa om mig till svensson eller nilsson så skicka ett brev eller avhandla en hypotes vis umeå univeristet vetja . .
Nog om detta , detta är den mest meninglösa diskussion som någonsin hållits på FS tror jag . . Och angående kvaliten på FS-forumen kan jag bara hålla med , ja menar när folk går så lågt och börjar ifrågasätta namn .. Haha.
Nu lämnar jag denna diskusion för alltid för den leder ingen vart ..
Sensmoral : Kepsar är idag synonym med efternamn.
Mvh Ale
 
skutte skrev:
Undrar om Jon som är bara 16 år och startade den här tråden har haft nån behållning av den?!

Skärp er för i h**vete!
/Göran

Jag tycker att han fick hjälp både i första och andra svaret. Han blev tipsad att ringa nån gubbe på Nikon och fråga.

Vad spelar det för roll om tråden blir lite OT när trådskaparen redan har fått hjälp?
 
Jag har varit medlem i Nikonsekten förut men Canonsekten köpte över mig för en summa stor.Men nu har jag fyllt 30 så jag kan sälja dom båda för20:- st+frakt
 
andreasc89 skrev:
Jag tycker att han fick hjälp både i första och andra svaret. Han blev tipsad att ringa nån gubbe på Nikon och fråga.

Vad spelar det för roll om tråden blir lite OT när trådskaparen redan har fått hjälp?

Det kanske spelar den rollen att han aktar sig noga att skriva fler inlägg om det skapar såna här debatter.

/Göran
 
Man blir ju förvånad vad vissa personer här på fotosidan kan uppföra sig på förbannat bedrövligt. Här skrev jag ett inlägg för att jag nyss har blivit D50ägare och hade sett en bild på folk med d70 kepsar och undrade om det fanns och vart det fanns att få tag på.

Jag tycker att dom som vet med sig att dom har svarat dum och skrivit svar som är helt bedrövliga i den här tråden ska skämmas rejält och för faan uppför er.
 
Se nu vad ni har ställt till med !!!

Tack vare allt gnäll har den stackars Skjortström nu tvingats byta namn till Sjöström ;-)
 
Det är ett foruminlägg gällande en nikonkeps inte nå namn på medlemmar. Man undrar ju vad ni tänker med egentligen. Starta en egen tråd där ni kan hacka på varandra som tonårstjejer gör.

Ni beter er som jag vet inte vad!
Vuxna människor. Fota och ha kul vet ja.
 
Stefanity skrev:
Se nu vad ni har ställt till med !!!

Tack vare allt gnäll har den stackars Skjortström nu tvingats byta namn till Sjöström ;-)

;D Och så angry som han var för att jag inte litade på att Skjortström var hans riktiga namn. Vad han inte visste var att jag hade redan innan kontrollerat namnet; det är nu under IT-åldern busenkelt att göra en enkel kontroll som visar om dylika namn finns i Sverige. Det fanns exakt 0 stycken personer registrerade med Skjortström som efternamn.

Det som fick mig till att utföra den kontrollen, var dels hans udda "efternamn", samt att han hade uppgett falsk hotmailaddress på sitt konto.
Men eftersom allt nu ser ut att vara tillrättalagt och den heta diskussionen har ebbat ut, säger jag, nog om detta! Bra bilder tar han, trots sin unga ålder, så all heder till honom för det!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.