Skarström
Aktiv medlem
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Intressant men ändå ointressant, för mig iaf. För liten sensor.
Intressant men ändå ointressant, för mig iaf. För liten sensor.
Jag har svårt för Nex-kamerorna rent utseendemässigt. Jag fattar inte vitsen med att göra de så små som möjligt. Men de har (förhållandevis) stor sensor, vilket är bra.Men jag håller nog med er. Funderar allvarligt på en NEX med sin DX sensor. Dessutom är Nikons spegellösa skitful....
Långsamma objektiv med.
Hur vet du det? Har du testat?
Med engelskans begrepp "fast lens" åsyftas ljustarka objektiv och inte snabba objektiv. Att då beskriva ljussvaga gluggar som långsamma blir lite fel tycker jag.
Vem fn bryr sig om sensorstorleken Tänk om marknadsföringsdravlet stämmer. Nikon kanske har hittat på något revolutionerande som gör att de får ut samma eller bättre egenskaper ur en 2,7 sensor. Tänk på hur bra den nya 16MP sensorn är i D7000 jämfört med D700.
Men jag håller nog med er. Funderar allvarligt på en NEX med sin DX sensor. Dessutom är Nikons spegellösa skitful....
Håller med denna är helt utan "appeal". Nu är det bara NEX-7 som är intressant även om den är dyr. Med NEX-7 borde man slippa ett stort zoom-objektiv och klara sig med fast brännvidd typ pancake och köra crop i datorn tex till 1920x1080 eller om man har en bättre skärm till 2560x1600
NEX saknar pannkakor förutom den mediokra 16 mm.