Eterno
Aktiv medlem
Jag har nu fått ett problem med min Nikon D70.
När jag tittar på mina bilder i kameran på zoomläge så är det ett rutmönster över hela bilden, som en texture (bumpmap). Vet inte vad det är och var det kommer ifrån. Först trode jag att skärmen på kameran som var trasig men sen så var det like rutig i datorn. Men bara på 66% zoom inte 100%. Vet inte om det blir på utskrift, men det irriterar ändå. Jag e-postade Nikon och de sa att jag skulle skicka in den.(men inte var någonstans eller hur eller vad för något). Jag ringde och blev inte bra bemött. En tjej som sa att man får betala frakten själv.Och försäkring på packet var mitt eget problem. Lagningen kommer att ta ca 3-4 veckor, som är lång tid för mig som har bokat upp massor av fotouppdrag.
Servicen var riktigt dålig, och det var inte trevliga.
Jämfört med när mitt Xbox gick sönder då ringde jag ett 020 nummer. Efter 2 dagar kom det en man från fedex med en tom låda och sen två dagar senare som kom han och hämtade lådan, 4 dagar senare så hade jag ett fungerande xbox igen, och då hade garantin gått ut. Och jag betalade inte en krona. Det kallar jag service.
Nikon kanske har nått att lära från Microsoft Xbox här.
Jens
När jag tittar på mina bilder i kameran på zoomläge så är det ett rutmönster över hela bilden, som en texture (bumpmap). Vet inte vad det är och var det kommer ifrån. Först trode jag att skärmen på kameran som var trasig men sen så var det like rutig i datorn. Men bara på 66% zoom inte 100%. Vet inte om det blir på utskrift, men det irriterar ändå. Jag e-postade Nikon och de sa att jag skulle skicka in den.(men inte var någonstans eller hur eller vad för något). Jag ringde och blev inte bra bemött. En tjej som sa att man får betala frakten själv.Och försäkring på packet var mitt eget problem. Lagningen kommer att ta ca 3-4 veckor, som är lång tid för mig som har bokat upp massor av fotouppdrag.
Servicen var riktigt dålig, och det var inte trevliga.
Jämfört med när mitt Xbox gick sönder då ringde jag ett 020 nummer. Efter 2 dagar kom det en man från fedex med en tom låda och sen två dagar senare som kom han och hämtade lådan, 4 dagar senare så hade jag ett fungerande xbox igen, och då hade garantin gått ut. Och jag betalade inte en krona. Det kallar jag service.
Nikon kanske har nått att lära från Microsoft Xbox här.
Jens