Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Nikon SB400 bättre än ingenting?
- Trådstartare EvilEye
- Start datum
scoter
Avslutat medlemskap
Jag tycker absolut att 400 är bättre än popupen. Men den ger inte i närheten av de möjligheter exempelvis en SB600 ger.
Kan bara instämma.
Det viktigaste för mig var att problemet med röda ögon har försvunnit helt sedan jag började använda "sko"-blixt jämfört med den inbyggda blixten.
SB400 är definitivt bättre än inbyggd.
Variationerna är oändligt mycket större med MB600 som jag har idag jämfört med MB400
jagarbosse
Aktiv medlem
rekomenderar i sådana fall starkt sb600!
då får du trådlösa slavfunktionen, display och lite småinställningar och funktioner som liknar sb800(jämförelsevis) men till ett mycket bättre pris.
Vridbart/tiltbart huvud samt trådlösa funktionen ger oändliga möjligheter.
Nackdelen är att 600'an inte är lite stark som 800'an, samt några knappar o inställningar mer, men även + 20mm zoom extra.
800/numera 900 kostar betydligt mer också.
Har du pengarna, så köp en 600!
har du dom inte, spara ihop o köp en 600!
då får du trådlösa slavfunktionen, display och lite småinställningar och funktioner som liknar sb800(jämförelsevis) men till ett mycket bättre pris.
Vridbart/tiltbart huvud samt trådlösa funktionen ger oändliga möjligheter.
Nackdelen är att 600'an inte är lite stark som 800'an, samt några knappar o inställningar mer, men även + 20mm zoom extra.
800/numera 900 kostar betydligt mer också.
EvilEye
Avslutat medlemskap
Det var ord och inga visor!
Tack för hjälpen, då ska jag fundera lite över sommaren!
jagarbosse
Aktiv medlem
Det var ord och inga visor!
Tack för hjälpen, då ska jag fundera lite över sommaren!
=) alla vet att det handlar om prioritering, inte om man har pengarna eller inte, utan hur långt upp i plånboken dom ligger!
när det gäller mina pengar så ligger foto-stålarna väldigt högt upp i plånboken.
efter bil, hyra, hund-underhåll, nyfödda sonen, mat och övriga räkningar...
fasen, nu när man räknar efter så blir det inte mycket pengar kvar till fotandet...
perstromgren
Aktiv medlem
Jag betraktar avsaknaden av display och kontroller på blixten som en fördel! Att ha full koll på sin kamera kräver sin fotograf; att dessutom ha full koll på en blixt full av finesser kan bli övermäktigt för vissa. Mig t.ex...
Åt envar sitt optimala verktyg.
Per, nöjd SB400-ägare
Per, nöjd SB400-ägare
EvilEye
Avslutat medlemskap
Jag betraktar avsaknaden av display och kontroller på blixten som en fördel! Att ha full koll på sin kamera kräver sin fotograf; att dessutom ha full koll på en blixt full av finesser kan bli övermäktigt för vissa. Mig t.ex...
Ja det var så jag också resonerade. Har tidigare haft en mer avancerad blixt till min Canon 40d och den användes faktiskt ytterst sällan, bara för att jag inte behärskade den.
Johannes-S
Aktiv medlem
Per, nöjd SB400-ägare
Du behöver aldrig använda kontrollerna på SB600, det är bara att köra. Den stora fördelen jämfört med 400 är att den går att vrida i sidled så att man fritt kan välja var man vill studsa den.