Nog inte osannolikt att även df får se sig slagen i det här avseendet. Har aldrig haft tillfälla att prova, men nedsampling ger ganska stor effekt. Skulle dock inte använda df med långa tunga telen då den har lite väl klent grepp.
Dessutom har ju D800 fördelen av att man får högre upplösning de gånger ljuset är tillräckligt bra för att man ska behöva skruva upp iso.
Jag lägger bud på en d800e idag, ska bara flytta lite cash.
Kanske jag kan fortsätta med lite objektivfrågor här?
Jag har
50/1,8
85/1,8
70-200 vr(den första så inte superskarpt)
Jag skulle vilja ha ett som funkar till inomhusfotom typ barnkalas eller fota när man är ute o grillar, detta behöver ej vara superskarpt då dessa bilder max läggs på hemsidan,
jag tycker 50 är lite för stort, men kanske en zoom24-70/2,8?
vad finns för budget där?
Sen behöver jag något för längre avstånd, jag kommer köpa ett fast 300.400/2,8 när tillfälle ges men behöver något lättare för dagtidsfoto.
Jag kanske skulle klara mig enbart på ett 200-400/4 men tror en lättare skulle funka bättre.
då finns ju 300/4 med och utan vr eller 200-500/5,6 med vr, detta ska användas till djurfotografering men kanske lite sport med, ex travsport.
Jag vill kunna handhålla allting.
ytterligt ett objektiv, fotar hästar i ridhus, 85/1,8 fungerar men är en 105/2,8 vassare, kanske en 150/2,8(sigma)