Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Nikon MB-D200. Bra eller dåligt?
- Trådstartare m.bucht
- Start datum
Skagg
Aktiv medlem
Re: Mer information.
Vilket grepp till D70 menar du? Jag har Hähnels.
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=54612
Scenic46 skrev:
4. Jag är lika intresserad att få samma svar angående piraten för D70.
Vilket grepp till D70 menar du? Jag har Hähnels.
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=54612
photonicdelousions
Aktiv medlem
Re: Mer information.
3 för att svara på den frågan finns ett gängat hål i batterigreppet som ersätter det som sitter i kameran
Scenic46 skrev:
1. Vad kostar det och var går det att köpa?
2. Hur fäster man det?
3. Om man skruvar fast det i gängan för stativ (det ser ut att vara så) måste man då ta av det när man använder stativ?
4. Jag är lika intresserad att få samma svar angående piraten för D70.
3 för att svara på den frågan finns ett gängat hål i batterigreppet som ersätter det som sitter i kameran
boris.bonasin
Aktiv medlem
m.bucht skrev:
Denna diskussion går ut på att få ett utlåtande på greppet till D200:an!
Tycker ni det är värt pengarna eller inte?!?
Jag tycker det är lite (B)
Känns väldigt plastigt!
Greppet till D100:an kändes mycket mera gediget!
Mattias, några frågor om MB-D200:
Hur känns greppet när det är monterat på kameran, sitter det fast ordenligt eller flexar det?
Vad det är för material till greppet,metall eller plast?
Hur blir kamerans ergonomi med greppet monterat, känns det som en natulig del av kameran eller blir kameran onatuligt hög?
Jag har trots allt fortfarande en chans att avbeställa greppet om det visar sig att det inte håller måttet.
joniz
Aktiv medlem
Jag tycker greppet sitter riktigt bra på D200:an. Det flexar inte mycket, man får ta i för att det skall röra sig överhuvudtaget.
Greppet är av plast men så plastigt tycker jag inte det känns, kameran blir betydligt behagligare för vertikalfoto även om jag stör mig lite på att kameraremmen alltid faller ivägen för sökaren när man håller den vertikalt.
För horisontellt foto så känns kameran välbalanserad, jag tror att mitt grepp kommer sitta på mestadelen av tiden.
Greppet är av plast men så plastigt tycker jag inte det känns, kameran blir betydligt behagligare för vertikalfoto även om jag stör mig lite på att kameraremmen alltid faller ivägen för sökaren när man håller den vertikalt.
För horisontellt foto så känns kameran välbalanserad, jag tror att mitt grepp kommer sitta på mestadelen av tiden.
boris.bonasin
Aktiv medlem
joniz skrev:
Jag tycker greppet sitter riktigt bra på D200:an. Det flexar inte mycket, man får ta i för att det skall röra sig överhuvudtaget.
Det låter bra, då kan jag låta beställningen vara kvar.
Ett par frågor till; Har du provat AA-hållaren till greppet? I så fall hur många bilder klarar kameran med sex AA-batterier?
Till sist; tycker du att greppet är prisvärt? Med andra ord, hade du köpt det igen med facit i hand?
Ralfg
Aktiv medlem
Jag fick mitt batterigrepp igår, men det var en liten besvikelse.
Det höll inte riktigt samma höga kvalitet som kameran, det var för plastigt och sitter inte dikt mot kameran.
Klart bättre än utan vertikalgrepp men tycker nog att man kunde fått mer för pengarna.
Jag fick min kamera i december och har väntat på greppet sedan dess.
Det höll inte riktigt samma höga kvalitet som kameran, det var för plastigt och sitter inte dikt mot kameran.
Klart bättre än utan vertikalgrepp men tycker nog att man kunde fått mer för pengarna.
Jag fick min kamera i december och har väntat på greppet sedan dess.
boris.bonasin
Aktiv medlem
Hmm, det verkar som om passformen inte är den bästa. Hur mycket flexar greppet egentligen? För mig är det mycket viktigt att det sitter stabilt, det bör kännas som att det är en integrerad enhet med kameran.
boris.bonasin
Aktiv medlem
Då är det nog inget för mig. Jag får nog ta mig en funderare på om jag inte klarar mig utan greppet. Jag vill definitivt inte att det flexar...
boris.bonasin
Aktiv medlem
Okej, några fler som kan lämna ett första intryck av greppet?
Rodney
Aktiv medlem
Att jag vill ha det! Jag har saknad vert greppet sen jag sålde min Canon EOS 5boris.bonasin skrev:
Okej, några fler som kan lämna ett första intryck av greppet?
joniz
Aktiv medlem
boris.bonasin skrev:
Det låter bra, då kan jag låta beställningen vara kvar.
Ett par frågor till; Har du provat AA-hållaren till greppet? I så fall hur många bilder klarar kameran med sex AA-batterier?
Till sist; tycker du att greppet är prisvärt? Med andra ord, hade du köpt det igen med facit i hand?
Har inte provat AA hållaren ännu, köpte extra EN-EL3e batterier så jag ser inget behov av AA hållaren.
Köpte mitt grepp i USA så för det jag betalade där < 1500 så är det prisvärt.
Tycker inte mitt flexar något nämnvärt, absolut inga 1-2 mm som Ralfs gör. Men jag har för mig att jag läste nån tråd på dpreview om att passformen varierade lite på greppen. Vissa var kanonnöjda medan andra tyckte det glappade.
boris.bonasin
Aktiv medlem
Tja, det verkar som de flesta är nöjda så jag låter min beställning vara kvar och byter ut det om det visar sig att det "glappar" på 1-2 mm.
Dajo
Aktiv medlem
Isak_B skrev:
Jonas!
Köpte du det "över disk" i USA eller beställde du hem det till Sverige och isåfall varifrån? Hur lång leveranstid är det på ett grepp?
Mvh I
Technikdirekt har MB-D200 för ca 1600kr.
Frakt på 200kr tilkommer.
Det finns dock inte i lager ännu.