Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon makro?

Produkter
(logga in för att koppla)

Wictor91

Medlem
Hejhej!

Vilket macro-objektiv tycker ni att man ska köpa till en Nikon d5100? Det får kosta kring 4-5 tusen, och helst vara knivskarpt. Har kollat runt lite och Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1, verkar intressant, men har även tittat på Sigmas och Nikkors objektiv. Vad tycker ni? Och är det inte jobbigt med hög brännvidd om man vill fota annat än macro?
 
Jag tror inte att du hittar några dåliga makrogluggar, så du kan nog välja efter brännvidd och annat.

Min Tokina 100/2.8 har en trevlig brännvidd, tycker jag. Häftiga porträtt kan det bi, bl.a.!

Per.
 
Nikons 85:a är DX avsedd för din kamera och ger super bra bilder du lär inte bli besviken, men har du cash så kör på 105 som är en FX glugg.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.