Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon L35AF

Produkter
(logga in för att koppla)

boris.bonasin

Aktiv medlem
Någon därute som vet om man kan se exponeringen i en Nikon L35AF, och hur i så fall? Kanske någon som har en manual i pdf till den?

Ahh, borde tänkt på att Mr. Rockwell har testat en sådan också...

Hur som helst är jag just hemkommen från en fotorunda och har under rundan tagit ett par diarullar. Det ska bli kul att se hur ljusmåtningen är och om objektivet är så bra som det sägs. Det går tyvärr inte att se någonting om bländare eller tid kunde jag konstatera.

Hittade förresten kameran på en loppmarknad för en femtiolapp. Ser helt oanvänd ut...Perfekt semesterkamera:)

Jag blir riktigt sugen på att sätta film i min kamera också. På L35AF kan man tydligen ställa in ISO manuellt. På L35AF2 är det DX kod som gäller. Du borde kunna påverka exponeringen mer med din kamera alltså.

På min kamera går det att ställa in ASA 64-1000. DX-kod går inte att använda. Så visst går det att påverka exponeringen. Vid objektivet finns det dessutom en spak som man kan använda till att överexponera 2 steg.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto