Annons

Nikon FA - spaken för förhandsgranskning av skärpedjup

Produkter
(logga in för att koppla)

Akesoder

Ny medlem
Hej, jag är ny här och ber således om ursäkt redan nu ifall jag postar på fel ställe.

Jag har en Nikon FA och spaken för förhandsgranskning av skärpedjupet har gått av. Det här ger mig två frågor som jag aldrig behövt tänka på tidigare med mina andra kameror.
1: Vet någon en bra återförsäljare av reservdelar för så gamla kameror?
2: Vet någon ifall jag väl fått tag på delen om det finns någon reparatör i Stockholmsområdet eller övriga Sverige som lagar så gamla kameror?

Jag tror det är exakt samma del som finns på FM, FE, FE2 osv, så jag kan ju försöka hitta en defekt billig kamera och ta delar som behövs, men om någon vet av om det går att få tag på lösa delar vore det att föredra. Tacksam för alla svar.

Mvh

Hej, jag är ny här och ber således om ursäkt redan nu ifall jag postar på fel ställe.

Jag har en Nikon FA och spaken för förhandsgranskning av skärpedjupet har gått av. Det här ger mig två frågor som jag aldrig behövt tänka på tidigare med mina andra kameror.
1: Vet någon en bra återförsäljare av reservdelar för så gamla kameror?
2: Vet någon ifall jag väl fått tag på delen om det finns någon reparatör i Stockholmsområdet eller övriga Sverige som lagar så gamla kameror?

Jag tror det är exakt samma del som finns på FM, FE, FE2 osv, så jag kan ju försöka hitta en defekt billig kamera och ta delar som behövs, men om någon vet av om det går att få tag på lösa delar vore det att föredra. Tacksam för alla svar.

Mvh
Ett annat tips: Kamerastockholm. Jattetrevlig och bra man som driver butiken.

Tack ska ni ha båda två, det uppskattas. Ska börja med att gå förbi stället på söder och om dom inte kan hjälpa så kollar jag med stället i sumpan. God jul och fortsättning på er.

För övrigt är jag otroligt imponerad av den här communityn och den snabba responsen. God jul och fortsättning på er!

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar