j2^
Aktiv medlem
(provision lät det som)
MediaMarkts säljare arbetar inte mot provision sist jag hörde något. Inte heller OnOff tror jag?
Computer City/SIBA, Elgiganten, Expert Stormarknad har dock rörlig del i sina säljares löner.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
(provision lät det som)
MediaMarkts säljare arbetar inte mot provision sist jag hörde något. Inte heller OnOff tror jag?
Computer City/SIBA, Elgiganten, Expert Stormarknad har dock rörlig del i sina säljares löner.
Ok då missuppfattade jag säljaren på MediaMarkt som inte vill knappa in min uppgifter i datorn eftersom som hon sa..."då hamnar jag på minus på mitt konto".
Iof är denna debatten hyfsat "offtopic" vad gäller provision eller inte på MediaMarkt eller andra affärer
Jag fick dock igenom prisgarantin trots att det inte gick att köpa hus på Expert i Västerås eftersom alla var slutsålda.
För att fortsätta lite OT....
Har köpt diverse prylar hos de flesta stora kedjorna, och vissa produkter är så lågt prissatta att en säljare INTE vill ha med den på sin lista över försålda varor då den påverkar deras provision negativt. Det är också därför de är pigga på att sälja extra försäkringar då dessa ger mest till deras provision. Detta märker man ibland i kassan där "provisonsfria" produkter slås in utan större formalitet, medan om man av någon anledning smitit från säljarna på golvet med en "provision" så knappar den i kassan gärna i produkten på sin försäljning.
Man börjar ju undra om det inte är så att Expert har satt fel pris av misstag, men inte riktigt vågat erkänna det. Det är ju för många som har försökt handla utan att lyckas...
Om säljaren säger att man inte kan sälja den som står i montern för att den tillhör ett kit, så är det givetvis så. När man köper in paket med systemkameraor så kommer dom i olika sales-pack. Man kan köpa endast hus, till ett pris, eller i kit med olika variationer av objektiv. Och man kan inte sälja en artikel på ett annat artikelnummer än vad det är inlagt i lagret som, säg den som skulle godkönna en sådan försäljning & inventering sen... Givetvis kan man boka om varan (om kamerahuset & objektivet ligger i separata förpackningar inuti den stora lådan, men inte om det ligger lösa i den stora lådan), men samtidigt så hade de säkert friskrivit sig från "slutförsäljning".
Nu är det inte så att jag går in & försvarar att Expert enligt er inte verkar ha haft kameror att sälja, det suger, det håller jag med om. Men man kan inte köpa ett kamerahus som tillhör ett kit, det är inte samma sak, fastän det är samma hus.Rätt ska vara rätt... Men som sagt, dåligt att inte ha varan man annonserar för hemma, åtminstone i några dagar.
jaha, men då är jag ledsen, förstod aldrig att dom hade bara huset uppackat, trodde det var kitet som stod i hyllan!
Så nej, det försvarar jag inte!