Expert sålde slut ganska så snabbt!
-------------------------------------------------QUOTE]
Tja, själv gick jag in i går lördag på Expert Boländerna här i Uppsala, de annonserade fortfarande med stor skylt utanför och hade D90an utställd i butiken med reaskylt, prislapp och allt så jag slog till. Tyvärr så ville inte försäljaren ha mina pengar. "Hm, nja, alltså öhhh just kamerahuset är slutsålt sa han". Men, sa jag, och pekade på det utställda exemplaret, det verkar ju finnas minst ett kvar???
"Nja hm öhh alltså just det där är ett paketexemplar som vi splittat och inte kan sälja! Men många kunder har frågat!" Sa försäljaren
Men, sa jag, ni har stora annonsen utanför butiken och kameran utställd med prislapp o allt och vill ändå inte sälja??
"Nja, öhhh, alltså vad vill du jag ska göra åt det?" sa försäljaren.
Tja, du kan ju alltid sälja det till mig, du annonserar ju om den och det står här i montern med prislapp och allt.
"Hmm, alltså, öhhh det kan bara fotoansvarige här bestämma" sa försäljaren. "Men jag kan ju alltid ta bort kamerahuset ur montern om du tycker det känns bättre!"
Då tackade jag för mig och åkte hem.
Här travar man in i en butik och vill spendera 10-15 tusen på en kamera
och försäljaren lyckas bara göra mig arg. Undrar om man egentligen får ha såna här falska lockvaror. Nåja, de slipper mig som kund i alla fall.
Mikael