Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

nikon d90 el d200

Produkter
(logga in för att koppla)

jdfoto

Medlem
ska köpa ny systemkamera men är i valet och kvalet vilken av dessa två jag ska köpa...ekonomin är begränsad!någon som kan hjälpa mig med denna ångest// tack på förhand

Senast ändrad:
Utan att veta vad du ska fota och i vilka sammanhang skulle jag också lägga en röst på D90. Bättre bilder i de flesta sammanhang, lättare, längre batteritid, modernare på många sätt.

Men...
Du har redan en D5000 och 4 objektiv, eller? Varför funderar du då på en D200 som är sämre? Är det AF-skruven du vill åt? Eller ett hus till? Eller?

Det är lite blandad plåtning men men det lutar mest åt en d90,då jag som sagt en d5000 men vill ha en bättre i reserv dvs en till utomhus och en till inomhus...jag är helnöjd med min d5000 men vill ha en som är snäppet mer avancerad då jag har fotat seriöst i 5 år nu///

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar