heeenke
Medlem
Tjena. Har glott igenom alla inlägg som handlar om D300, men inte riktigt fått något vidare svar. Även sökt massa på google. Så jag provar med er =) Mycke kunnigt folk här på fs.
Jo det är så att dagsläget använder jag mig av en D80 med lite diverse objektiv, känner att D80n inte riktigt levererar de bilder jag vill ha. Jag fotar mycket actionbilder så som motorsport och djurbilder. Därför är jag inne på att kanske uppgradera till D300.
Så mina frågor är:
1) Kan man på ett ungefär säga hur mycket bättre D300an är, tex i % ?
2) Läst mycket om att D300 inte har ISO100? Stämmer detta, och varför?
3) Är D300an värd pengarna? Eller finns det andra alternativ i den prisklassen som kanske är bättre. Självklart Nikon då.
Nån som vet någon bra sida man kan gemföra dessa kamerar med varandra i tester osv? =)
Vad skulle ni gjort? =)
mvh henrik
Jo det är så att dagsläget använder jag mig av en D80 med lite diverse objektiv, känner att D80n inte riktigt levererar de bilder jag vill ha. Jag fotar mycket actionbilder så som motorsport och djurbilder. Därför är jag inne på att kanske uppgradera till D300.
Så mina frågor är:
1) Kan man på ett ungefär säga hur mycket bättre D300an är, tex i % ?
2) Läst mycket om att D300 inte har ISO100? Stämmer detta, och varför?
3) Är D300an värd pengarna? Eller finns det andra alternativ i den prisklassen som kanske är bättre. Självklart Nikon då.
Nån som vet någon bra sida man kan gemföra dessa kamerar med varandra i tester osv? =)
Vad skulle ni gjort? =)
mvh henrik