Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D70s problem

Produkter
(logga in för att koppla)

DJensen

Ny medlem
hejsan

jag har ett litet problem på min nikon d70s. lr ja det har blivit ett stort problem nu. har då som sagt en nikon d70s o en SB-600 blixt till. då jag fotograferar mycket med blixt så började det med att, blixten ger ju av ett rött sken som gör att det blir fokus så att säga (vet inte vad det kallas) jag upptäckte för en tid sen att blixten sluta ge ut detta sken när jag hade fokusen ställt till höger, vänster, upp o ner. men i mitten funka det jätte bra tills ikväll när jag skulle ut o fotografera då funka det inte ens när jag hade det i mitten. vad kan detta bero på?? någon inställning?? lr e det något som har gett med sig i kameran lr på blixten?? skickat ett mail till nikon o frågat när problemet börja men dom har inte svarat än på det (var några veckor sen) så jag tänkte någon här kanske varit utsatt för samma sak.

M.v.h

Daniel
 
Jag tror du har C-fokus vald.. vad det nu heter.. Då fokusen kontinueligt rättar sig efter objektet.. då är nämligen fokusljuset avstängt. Men ändrar man till Singel focus eller vad den heter.. då den fokuserar en gång så får man trycka en gång till för att fokusera om. Då är den alltid på.. ja.. orkade inte skriva något bra nu på fredagen men hoppas du förstår :p
 
hej

jag har för mig att AF-hjälpbelysningen bara funkar om mittersta fokusområdet är valt. men om det inte funkar där heller verkar det lite skumt. testa att dra iväg ett mail till nikons servicecenter o fråga.

mvh

nisse
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.