Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon d70s - problem med blixten ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Är det någon fler än mig som den inbyggda blixten slutat funka för ?
Helt plötsligt slutade den bara funka, verkar som att kameran inte märker att blixten är uppfälld, för varje gång man ska fota klickar den där pinnen som ska fälla upp blixten till.
 
En kompis till mig hade oxo strul med blixten. Den yttrade sig som så att den inbyggda funkade ok, men så fort han satte på en extern (SB800) ville inte kameran trigga den, så alla bilder blev underexponerade... Hjälpte honom med att testa mellan olika blixtar/hus/objektiv, men slutresultatet pekade hela tiden mot hans hus.
Det blev skickat till Nikon Service, och efter det har det fungerat som det skall igen.
 
35.000 bilder med D70s och helnöjd med blixten. Kanske för att jag nästan alltid kör den på -0,7, för att ljuset skall bli mindre påtagligt som den måhända slits mindre.
Mvh Niclas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.