Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Nikon D700s [spekulationer /mod]
- Trådstartare Ola Rockberg
- Start datum
PhotosbyMandrake
Aktiv medlem
Imorgon köper jag D700. Tänker lite som föregående talare att när det väl presenteras en ny version kommer det dröja ett tag innan den går att köpa, och den kommer då troligtvis vara dyrare än D700.
Jag hoppas inte jag kommer att ångra mig...
Fredrik AVT
Aktiv medlem
Man måste komma ihåg tankegången som skiljer Nikon och Canon gällande video. Nikon har fördelen att med motion JPEG finns fler rutor med all information så det är lättare att plocka ut enstaka rutor som stillbilder om så behövs. 720p räcker för TV (blir samma som HD sändningar vad jag förstått). Canon har fördelen med högre upplösning och med AVCHD mindre hackigt mellan bilderna. Annars rek att det blir bättre flöde vid rörliga motiv eller panning att köra med 720p än 1080 även på Canons kameror.
Det blir väldigt spännande då efterföljaren till D700 kommer med högre upplösning. Att det inte kommit en "s" är intressant - låter som om man inväntar en större uppgradering, det har ju spekulerats från många håll om feb. Vad gör Canon? D700 är som kamera (analoga funktioner) i sig mer avancerad än 5DII - mer avancerad AF ffa. För mig som Canonägare som kör 1DsII p g a autofokusen skulle bli väldigt nöjd om Nikons kamera tvingade Canon att införa bättre AF i 5DIIs efterföljare. Då skulle man kunna släpa runt på en mindre fullformatare. Konkurrens är nyttig! Alla vi konsumenter tjänar på det.
Det blir väldigt spännande då efterföljaren till D700 kommer med högre upplösning. Att det inte kommit en "s" är intressant - låter som om man inväntar en större uppgradering, det har ju spekulerats från många håll om feb. Vad gör Canon? D700 är som kamera (analoga funktioner) i sig mer avancerad än 5DII - mer avancerad AF ffa. För mig som Canonägare som kör 1DsII p g a autofokusen skulle bli väldigt nöjd om Nikons kamera tvingade Canon att införa bättre AF i 5DIIs efterföljare. Då skulle man kunna släpa runt på en mindre fullformatare. Konkurrens är nyttig! Alla vi konsumenter tjänar på det.
hbengtsson
Aktiv medlem
Inte en chans...
PhotosbyMandrake
Aktiv medlem
Nu är den köpt och jag ångrar mig inte en sekund! Fantastisk kamera!
Har lagt upp lite supersnabba testbilder på min blogg. http://photosbymattias.blogg.se
Har lagt upp lite supersnabba testbilder på min blogg. http://photosbymattias.blogg.se
PhotosbyMandrake
Aktiv medlem
Jag tror inte nästa version kommer ha så mycket bättre ISO-egenskaper än D700. Jag kan tänka mig att det är videofunktionen som kan bli intressant OM det kommer en ny version i februari.
Goran
Aktiv medlem
D800, senaste budet är 24MP, (tidnigen pop. photo)
sensor+elektronik från D3X, låter logiskt, återvunnet är billigt,
passerar Canon 5DMKII i upplösning,
(pixlar säljer..)
blir samtidigt ett bra komplement för dom som kör D3s,
men också bra uppgradering för dom som har D700,
(förutom bruset kanhända..)
filmläge förståss,
samma tråkiga 95% sökare säkerligen,
sen lär det komma uppdateringar bland dom fasta gluggarna,
kort tele och vidvinklar,
och ett par nya telekonvertrar lagom till OS,
sensor+elektronik från D3X, låter logiskt, återvunnet är billigt,