jorgen hagg
Aktiv medlem
Vad är det främsta skillnaderna?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jorgen hagg skrev:
Vad är det främsta skillnaderna?
Hustomten skrev:
D100 har något större LCD-display
Skagg skrev:
...
Det man kanske bör tänka på först och främst är att D70:n generellt sett producerar bättre bilder helt enkelt.
dumbo skrev:
Var har du hittat den uppgiften?
Vad jag vet så har de lika stor display, men D70 har högre upplösning.
AlfaGTV skrev:
Jag är ledsen att meddela dig den horribla sanningen :
Det är fotografen som skapar bilderna, inte kameran...
Skagg skrev:
Man behöver inte alls gå in i menyer på D70:n för att ändra de "vanligaste" sakerna. Det finns knappar för bildkvalité, ISO, vitbalans, exponeringskompensation, blixtstyrka och alla de andra vanliga saker man ändrar ofta.
D70 känns heller inte plastig, kanske jämfört med en D100, det vet jag inget om.
Det man kanske bör tänka på först och främst är att D70:n generellt sett producerar bättre bilder helt enkelt.
Håller med om att det är lite störande, speciellt som det ligger långt ned i custom-menyn. Men jag tycker inte heller om som det är på min F80 att man ska använda det där lilla pillriga vredet som går att få i diverse mellanlägen när man är trött. Ibland har den till och med fastnat i klädsel när jag haft kameran slängandes runt och ställts om.Greve Nickon skrev:
För att nämna en sak så kan man inte ändra till AF-C utan att bläddra sig in i menyer.