Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D70 laddare?

Produkter
(logga in för att koppla)

TxT

Aktiv medlem
Hej
Är det någon som har köpt sin D70 i Usa? Då undrar jag hur det är med laddaren till cameran. Vad har dom för spänning till den stämmer det med den svenska. Har för mig att dom har 60 hertz i sitt elnät. Ska köpa en om några dagar så ett snabbt svar på min fundering skulle sitta bra.

Mvh Thomas

TxT skrev:
Hej
Är det någon som har köpt sin D70 i Usa? Då undrar jag hur det är med laddaren till cameran. Vad har dom för spänning till den stämmer det med den svenska. Har för mig att dom har 60 hertz i sitt elnät. Ska köpa en om några dagar så ett snabbt svar på min fundering skulle sitta bra.

Mvh Thomas

Med den svenska följer det med en laddare som klarar 100-240V 50/60Hz, ansluts med en vanlig 2-polig apparatsladd (som tillexempel en radio eller liknande). Är inte helt omöjligt att du får med en sån i USA också, så du lär bara behöva komplettera med en sladd för några 10:eek:r så funkar original-laddaren.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar