piix
Aktiv medlem
Skulle behöva lite hjälp på traven här... är ute efter en D-SLR men har svårt att välja. Som det ser ut står det mellan Nikon D70 och Canon 10D. Har hittat D70n med två Sigma-gluggar, 18-50 och 55-200mm för 13kkr. Samtidigt finns 10D med en Sigma 18-50mm för 15kkr.
När man ändå lägger ut så mycket pengar, är det värt att satsa på Canon 10D istället då? Den ska väl vara vassare? Så är det ju det här med märken också, som jag förstått det har Canon större utbud och lite bättre priser, eller har jag helt fel?
Objektiven som följer med kamerorna är kanske inte är de bästa, men det är en början. Huvudsaken, som jag ser det, är att få ett bra hus som man kan växa med...
Hoppas någon kan hjälpa mig hitta rätt i digitaldjungeln...
När man ändå lägger ut så mycket pengar, är det värt att satsa på Canon 10D istället då? Den ska väl vara vassare? Så är det ju det här med märken också, som jag förstått det har Canon större utbud och lite bättre priser, eller har jag helt fel?
Objektiven som följer med kamerorna är kanske inte är de bästa, men det är en början. Huvudsaken, som jag ser det, är att få ett bra hus som man kan växa med...
Hoppas någon kan hjälpa mig hitta rätt i digitaldjungeln...