HannesNikon
Aktiv medlem
Finns i lager hos Cyberphoto för 6500 kr (endast hus). Om du vill kan du välja att betala i augusti (utan extra avgifter, har själv gjort det). Han hade nog inte så mycket koll.
/Hannes
/Hannes
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Var in igår och kikade lite till och det blir nog en 5100. Nu ska jag bara komma fram till var jag ska köpa den. Det visade sig att den är så pass ny att en del affärer inte har en inne än och en del har den men med fel objektiv.
Kanske skulle avvakta några veckor och se om någon kan ha den på kampanj eller som något paketerbjudande, det finns ju på andra men inte på den. Jag behöver ju både minneskort, väska och sånt där skydd till objektivet.
och vad kostr då objektivet? om man bara köper huset dvs?
På expert skulle han sälja på oss en försäkring för 1700 för fyra år, den skulle ersätta alla former av skador utom förlust.
Är det npgit att ha? Svinigt dyrt var det, men med små barn i familjen kanske det är en sak man bör tänka över.
Vad säger ni i den frågan?
Jag skulle ha övervägt att handla från CameraNu.nl (jag köpte min D90 + 18-105 därifrån förra våren), då landar du på ca 7 750 kr inkl. frakt.
och vad kostr då objektivet? om man bara köper huset dvs?
På expert skulle han sälja på oss en försäkring för 1700 för fyra år, den skulle ersätta alla former av skador utom förlust.
Är det npgit att ha? Svinigt dyrt var det, men med små barn i familjen kanske det är en sak man bör tänka över.
Vad säger ni i den frågan?
Kollar minneskort nu tänkte kanske klicka hem ett från ebay.
http://cgi.ebay.com/KINGSTON-SDHC-S..._Electronics_Memory_Cards&hash=item3effa4323b
typ?
Vad ska jag tänka på?
16 eller 32 gig?
Hur mycket plats tar film?
eller kanske
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=568596
UHS-1
SDXC-compliant
-vad vara detta?
Det står att det ska vara class 6 eller mera för att filmningen ska funka. Så class 10 kanske är bra ändå.
UHS-1
SDXC-compliant
-vad vara detta?
Class 10 om det inte är sandisk.
SDXC betyder att du kan köpa 48GB och 64GB kort
När du filmar i högsta kvalité med högsta upplösning så är det c:a 7 minuter / GB
Ett sådant här kort räcker, men jag skulle nog inte köpa bara ett utan hellre köpa två eller fyra st 8GB.
Varför skulle du välja fyre st 8 gig istället för ett 32?
Varför skulle du välja fyre st 8 gig istället för ett 32?
Grattis!Är nu en stolt ägare av en Nikon d5100 18-105 OCH en Nikon Coolpix 8000
Men den där försäkringen, han försökte övertyga oss om att en verkligen var jättebra. Att flera som haft sönder sina kameror blivit piss när saker och ting inte täckts av garantin och kostat flera tusenlappar att laga. Täcker en allriskförsäkring det som en 1700 kronorsförsäkring gör?
Nja, tvärtom är det nog. Att köpa fyra 8 GB-kort är dyrare än ett 32 GB-kort i alla butiker jag sett, även om prisskillnaden numera är ganska liten.8 GB billigare än 16, 16 billigare än 32 osv. om det är samma typ av kort.