Evej
Medlem
Jag har 0 erfarenhet av att fotografera whatsoever, men det händer mycket i livet den kommande framtiden och det vill jag föreviga med fina, skarpa bilder. Jag har googlat hundra gånger om och jämfört alla möjliga sorters systemkameror. Det jag har kommit fram till är att det står mellan Nikon D5100 och D5200, eftersom att min syster har flera Nikon-objektiv. Jag har jobbat på Elgiganten på dator-och kameraavdelningen, så jag har hyfsat bra koll på den tekniska informationen, men jag har som sagt ingen erfarenhet av att faktiskt fotografera, så jag vet inte hur stora skillnaderna är i praktiken. Jag ska fotografera och filma främst hästar, men också min student och vid resor. Jag vet om att Nikon D5200 har fler autofokuspunkter, och om jag har förstått det rätt så är det bra vid objekt som är i rörelse, men min fråga är alltså hur stora skillnaderna faktiskt är för ett ovant öga och om det är värt tusenlappen mer (plus då ett sämre objektiv utan bildstabilisator jämfört med vad man får med D5100)?
Tacksam för svar!
/Evelina
Tacksam för svar!
/Evelina