Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D50 + Nikkor 50/1.8

Produkter
(logga in för att koppla)

robin99

Aktiv medlem
Har precis skickat efter Nikon D50 + Nikkor 50/1.8. Byter min analoga Canon med utrustning mot detta. Men ni som vet, är detta ett bra paket? Passa kamera och optik bra ihop? Bättre än kit 18-55?
 
Ja, du behöver nog inte ångra dig... :) Har nyligen köpt samma kamera / optik och är nöjd med dem. Kit 18 - 55 är bra, utan tvekan och bilder med 50/1.8 blir skarpa - ngt skarpare än kit. En exempel-bild tagen med 50/1.8 hittar du här:

http://www.fotosidan.se/pools/view/10/484423.htm

Bra utrustning i alla ära - men sedan hänger det en hel del på fotografen också :)

Lycka till med nya kameran.
 
Det var ju en fantastiskt bra bild! En sån skärpa! Är den bildbehandlad på något sätt? Jpg eller raw? Nyfiken.. Tack för svaret!
 
Kul att bilden tilltalade dig :) Kommer tyvärr inte ihåg detaljerna... det var ju ett tag sedan jag tog bilden och nu är det ju några tusen bilder senare... :) men jag brukar alltid försöka göra lite bildbehandling på nästan alla bilder jag publicerar, så bildbehandlad är den. Vad å hur mycket / lite jag gjorde på denna bild kommer jag tyvärr inte ihåg. Däremot vet jag att det inte var RAW - utan högsta JPG som den togs i.
 
jag har för mig att det finns en hel "tråd" med bilder endast från den nikkorgluggen här på fs. sök i forumet så hittar du den säkert. Ett bra objektiv är det i alla fall. Plastig men väldigt lätt, snabbt, hyfsat tyst och framförallt skarpt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.