Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D40x vs Canon EOS 450D

Produkter
(logga in för att koppla)

Tiitatrollet

Ny medlem
Kollat några tidningar men blir inte klok på det.

Fördelar Nikon verkar vara att den tar väldigt bra biler. Nackdelar att navigeringssystemet är väldigt långsamt.

Fördelar Canon: bäsa kontrollsystemet och verkar vara en rolig kamera. Nackdelar att färgerna, exponeringen och skärpan inte är på topp. Då har jag iofs bara kollat på 400D för har inte sett någon jämförelse med 450D.

Vad tycker ni? Har ni några tips och idéer att hjälpa mig med?!

Mvh Erika

detta är kameror som dom flesta butiker verkar ha hemma på lager, så försök åk iväg och provhåll dom för enligt mig så är greppet på dessa två helt åt skogen fel även fast jag inte har så stora händer.
Canonen kanske blir bra att hålla i med batterigrepp men jag har inte haft lyckan att prova någon med det ännu.

Canon, bästa kontrollsystemet ?
Det var något nytt, det är väl tvärt om ?

Titta även på Pentax k200d, det är utan tvekan den mest prisvärda kameran i den klassen med sitt inbyggda antiskak system + vädertätning mm.

/kent

Tiitatrollet skrev:
Det var vad som stod i digitalfotos ena tidning kameraguiden 2008

Tidningen Digitalfotos kamera tester skall du ta med en stor nypa salt :)
Läs seriösa Svenska tidskrifter som tex Foto och Kamera&Bild istället.

/kent

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto