ANNONS
Annons

Nikon d40 och vista *ilska!*

Produkter
(logga in för att koppla)

boosten

Medlem
Har nån fått sin D40 att fungera med Windows Vista? Jag hittar inga som funkar, de som är på skivan som följde med är inte kompatibla, och allt å¨nikons supportsida är för XP eller äldre. Har kontaktat supporten, men de verkar inte ha nån koll och försöker förhala och undvika frågan.

Jag har inte fått över några bilder sedan september då vi köpte datorn, och nu börjar jag bli redigt less och förbannad! Nån som kan hjälpa eller bara trösta?

/Carro

Tolkar dig som att du vill koppla kameran direkt till datorn. Men... om du köper en köper en kortläsare för en hundralapp eller högst två. tar ur kortet ur kameran och sätter det i kortläsaren så borde det funka.

Köp en minneskortsläsare och "dra-och-släpp" bilderna från minneskortet till hårddisken. Mkt smidigare än att importera från kortet till Picture Project, importera kan du alltid göra senare.

Mvh, Anders

Åh, men tack för tipset! Hade jag inte en tanke på, men det är ju alldeles självklart! Tackar så hjärtligt! :)

/Carro

Om D40 kräver drivrutiner så är det nog den första Nikonkameran som gör det.

Kolla i inställningarna i kameran. Någonstans hittar du förmodligen en inställning som förvandlar kameran till en USB Mass Storage Device. Det är en standard för hårddiskar, kortläsare mm och funkar helt utan extra drivrutiner. Då dyker kameran upp som en hårddisk för Windows.

Men kortläsare är bekvämare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar