Det jag har sett i senare delen av tråden har varit allmänna resonemang om att många föredrar en lättare utrustning framför en tyngre. Varpå du svarar, och jag citerar "
Men va f-n....jag fattar inte! Jag går mil med min D7100 med batterigrepp och Nikon 80-200 AF".
Min poäng: Du argumenterar att det bara är sjukdom eller lathet som kan vara orsak att inte trivas med en tung utrustning. Och som argument för det berättar du att du kan gå två mil med ... En lätt utrustning. Som argument faller det liksom ganska platt
Hela frågan uppstod ju i och med att du tvekade mellan en D4 och en D500. Stora delar av tråden har ju sedan kommit att handla om att du inte alls verkar kunna acceptera argumentet att en större och tyngre kamera faktiskt kan vara jobbigare att gå omkring med än en lättare kamera. Vilket känns lite underligt eftersom du uppenbarligen inte har någon som helst erfarenhet av saken
Notera att jag själv väldigt ofta och ihärdigt fotar med en utrustning bestående D3 + D3s, oftast tillsammans 24-70/2,8, 70-200/2,8 och ett 300/2,8 (det senare ibland utbytt mot ett 200/2). Det är en utrustning jag stormtrivs med och som funkar mycket bra för mig. Men den
är tung och faktiskt jobbig att bära runt på, och jag har lite svårt att förstå varför du så envist vill argumentera för att det omöjligt kan vara jobbigt för en frisk och energisk person - tro mig, det är det
ofta är de värt besväret men jobbigt är det och det är lätt att få ont om man man är oförsiktig.