-big kahuna-
Aktiv medlem
Jaha, när tror ni Nikon "D3X" kommer med tanke på Sonys A900 som släpptes idag? Jag ger det två veckor max och dubbla priset...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Sonys A900 har ju ett riktigt bra pris/megapixel för att vara FF. Hoppas att dom andra följer efter.
Tur att dom slickar zeiss i arslet, för der behövs med 24mp.
Vad var det för irrelevant med inlägget? Ditt inlägg tillförde betydligt mindre. 24 megapixlar kräver onekligen grymt bra objektiv för att kunna utnyttjas.Som vanligt ett relevant och intressant inlägg. Ibland måste man inte skriva något, man kan avstå.
Som vanligt ett relevant och intressant inlägg. Ibland måste man inte skriva något, man kan avstå.
Varför behöver de Zeiss, var Konica/Minolta kända för sina dåliga objektiv?Tur att dom slickar zeiss i arslet, för der behövs med 24mp.
Vad dom kan ungdommarna!
Vad jag menade var att det kanske inte var ett direkt relevant inlägg genom redan på tredje inlägget spåra ur och tappa tråden. Den handlade om när D3x skulle komma och inte om huruvida Sony är rektalt attraherade av Zeiss.
.
Vad dom kan ungdommarna!
Själv syftade jag mest på huruvida Zeiss är så sagolikt mycket bättre än Nikon,
och den syrliga rövslickar kommentaren.
Somliga slänger ur sig en massa rappakalja, utan att ha det minsta aning om verkligheten. Zeiss är inte bara sagoobjektiv, då det finns så många önskemål med optik.
Men det hör väl ungdommen till att förhasta slutsatser en smula...
Deras optik är förmodligen inte heller Zeiss optik, utan "Zeiss branded". De tillverkas då i andra fabriker har jag för mig. Nu gör jag som i kyrkan, tror altså.
Jag ser ganska stor relevans i att jämföra en annan kamera av samma kaliber eftersom D3X eller vad den nu må heta, antagligen kommer att ha ungefär lika hög upplösning. Kanske till och med samma sensor. Har Nikon tillräckligt bra objektiv för detta? Att sen just Zeiss inte nödvändigtvis är bäst, är en annan femma.Vad jag menade var att det kanske inte var ett direkt relevant inlägg genom redan på tredje inlägget spåra ur och tappa tråden. Den handlade om när D3x skulle komma och inte om huruvida Sony är rektalt attraherade av Zeiss.
Om D3X är tänkt att använda Sony-sensorn tänkte jag att Nikon säkert var bundna att inte släppa sin modell med den innan Sonys motsvarande släppts. Men nu har det ju gått flera dagar sedan den pressreleasen. I mitt arma lilla unga huvud ger detta upphov till tankar på att D3X inte använder Sonys sensor, och i förlängningen, kommer det ens en D3X nu?