Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D3200 filmning

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, det ökar insamlingen av data.
Men det förändrar inte S/N. Det är detsamma för varje 20x20.

Ja, det är det. Men genom att summera signalen från fyra detektorer så får man en fyra gånger starkare signal utan att få nämnvärt mycket mer brus. Om man i stället förstärker signalen från en detektor fyra gånger så förstärker man signalen och bruset lika mycket.

Summerar man två brussignaler får man inte dubbelt så starkt brus, detta eftersom brus är slumpmässigt. En signal som inte är slumpmässig förstärks av överlagring. Det gör inte brus.

O med VAD gör du det?
Jag trodde du la ner detta med inlägg 38.

I stort sett vilken programvara som helst som kan skala ner en video. Skala ner = räkna ut ett medelvärde för närliggande pixlar och tilldela en ny pixel det värdet.

Jag kanske borde ha gjort det. Kunskapen verkar ju inte gå fram hur mycket jag än försöker.

I stort sett vilken programvara som helst som kan skala ner en video. Skala ner = räkna ut ett medelvärde för närliggande pixlar och tilldela en ny pixel det värdet.

Jag kanske borde ha gjort det. Kunskapen verkar ju inte gå fram hur mycket jag än försöker.
Jag har inte hittat o du har inte påvisat att det sker.
Hittils är det för mig bara ngt du önskar o påstår.
Visa mig var jag kan läsa om det.

Ta diskussionen om binning och dylikt i en egen tråd och försök hålla den här till inlägg som hjälper TS!

/Mod

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar