Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D3 VS DS3 skillnader i IQ förutom upplösning och brus

Produkter
(logga in för att koppla)

nalleg

Aktiv medlem
Finns det några väsentliga skillnader i bildkvalite förutom upplösning och brus?:. Skillnader i färgbalans för olika typer av motiv?, färgstick? (Jag har problem med visst rött färgstick på min 5d) eller annat. Jag har tittar runt på olika testsidor men inte kunnat hitta mer än noggranna analyser av skillnader i upplösning och brus vid olika ISO.

MVH
Björn G

nalleg skrev:
Finns det några väsentliga skillnader i bildkvalite förutom upplösning och brus?:. Skillnader i färgbalans för olika typer av motiv?, färgstick? (Jag har problem med visst rött färgstick på min 5d) eller annat. Jag har tittar runt på olika testsidor men inte kunnat hitta mer än noggranna analyser av skillnader i upplösning och brus vid olika ISO.

MVH
Björn G

D3'an skulle ha lite problem med sin vitbalans når man fotar jpeg

nalleg skrev:

MVH
Björn G

Nikon har under åren generellt sett alltid haft lite bättre rödfärg - hur det är nu med de nya sensorerna vet jag inte.

Adam

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar