ANNONS
Annons

Nikon D2X

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, bilder finns hos de fotografer som Nikon låtit testa kameran. Men dom får under inga villkor gå ut med dom bilderna. Nikon kommer släppa bilder när man har produktionsexemplar, vilket jag på Sollentunamässan fick veta, är ungefär samtidigt som den släpps.

Jag fick sagt till mig att kamerorna ligger klara, men slutliga programvaran trycks in i dom just innan "släppet"

Arleklint skrev:
Ja, bilder finns hos de fotografer som Nikon låtit testa kameran. Men dom får under inga villkor gå ut med dom bilderna. Nikon kommer släppa bilder när man har produktionsexemplar, vilket jag på Sollentunamässan fick veta, är ungefär samtidigt som den släpps.

Jag fick sagt till mig att kamerorna ligger klara, men slutliga programvaran trycks in i dom just innan "släppet"

Då kanske den är på g snart...

//Micke

Det senaste numret av Nikon Pro (12/04, kom igår fredag) är fullt med bilder tagna med D2X. OK, det är bilder tagna under verkliga förhållanden och återgivna i tryck, som många yrkesfotografer arbetar. Inget för "pixel peepers" alltså. Det är säkert en bra kamera som kan ge bilder av mycket hög kvalitet.

Själv arbetar jag med Canon film- och digitalkameror men det gör ju inte Nikons kameror sämre (eller bättre).

steinick skrev:
Det senaste numret av Nikon Pro (12/04, kom igår fredag) är fullt med bilder tagna med D2X. OK, det är bilder tagna under verkliga förhållanden och återgivna i tryck, som många yrkesfotografer arbetar. Inget för "pixel peepers" alltså. Det är säkert en bra kamera som kan ge bilder av mycket hög kvalitet.

Själv arbetar jag med Canon film- och digitalkameror men det gör ju inte Nikons kameror sämre (eller bättre).

Nåvel. Jeg har fingransket dette nummeret av Nikon Pro og det er riktignok flere sider med bilder *av* D2X, men overhodet ingen bilder tatt *med* D2X. Derimot adskillige oppslag med D2H-bilder og sogar F6. Men som sagt, intet som kan tilskrives D2X.

Jeg tror nok Nikons ingeniører arbeider under høyttrykk for å få kamera og programvare ferdig. Vi var lovet leveranse av D2X i nov., dette ble utsatt til desember, og meldingen i går var leveranse i uke 3 i 2005. Jeg er lovet det første D2X-kamera som ankommer Norge, men det hjelper ikke mye når ingen kameraer er levert - enn så lenge.

De jpg-filene jeg har sett fra D2X er opplagt svært løfterike, men jeg vil holde et produksjonskamera i hånden og bruke det i praktisk fotografering før jeg uttaler meg mer om kvaliteten. Så vil jeg arrangere en "shoot-out" mot Canon 1DS Mk.II. Nikon D2X har jo 50% høyere pikseltetthet enn 1DS/II innenfor det bildeområdet som dekkes og hvordan dette slår ut i praksis skal være ytterst interessant å kikke nærmere på. Oppløsning er jo som kjent ikke alt, støy etc. betyr jo mye det også. Vi får se.

Björn, du har rätt! Jag läste inte det finstilta tillräckligt noga. Det blir säker ännu bättre bilder med D2X.

Jeg skal nok klare å ta like uskarpe bilder med D2X som jeg får til med D2H. Trøsten er jo at det er med et dyrere kamera.

Spøk til side: det er på tide med en ny toppmodell fra Nikon. Jeg ser frem til D2X med et betydelig håp, selv om jeg *vet* at kameraet ikke egner seg til UV-fotografering (og dermed sannsynligvis heller ikke til IR).

Ikke sikker på hvorfor dette kom dobblet, men det understreker bare at D2X ikke blir mitt neste UV-kamera. (jeg har faktisk kjøpt ett D70 til nettopp for dette formålet).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar