Annons

Nikon D200

Produkter
(logga in för att koppla)

Peter1974

Medlem
Jag råkade komma åt en knapp så det lyser en massa prickar över bild rutan närman ska se på foton man precis har tagit.. Hur får man bort dem? Någon som vet???? Tacksam för svar..

Jag tror helt enkelt du har råkat trycka upp eller ner på bläddringsknappen under bildvisning. Beroende på hur du har kameran inställd får du flera olika visningslägen genom att trycka upp/ner. /FW

Kameran är ny för mig.. Jag råkade komma åt knappen som sitter bredvid objektivet...
Då började man se alla prickar och en prick symbol på displayen att den är inställd så...
Lite svårt att förklara men jag fick någon lunda ordning på detta.. Har du en Nikon D200?

Jag tror helt enkelt du har råkat trycka upp eller ner på bläddringsknappen under bildvisning. Beroende på hur du har kameran inställd får du flera olika visningslägen genom att trycka upp/ner. /FW

Jag skulle kunna tänka mig att du fått den att visa vilka fokuspunkter som användes när bilden togs!

Det är ett av flera visningslägen, du bläddrar mellan visningslägen med upp/ned knapparna på multiväljaren. De övriga lägena är t.ex. histogram och olika inforutor och liknande. Dessutom finns ett visningsläge där man bara ser bilden som den är.

Alltså bläddra bara genom visningslägena med upp/ned och se vilket du vill ha. De du inte vill ha kan du avaktivera genom att gå in på visningsmenyn och välja visningsläge eller något liknande. Det var ett tag sen jag sålde min D200, men det är ungefär så iallafall.

Kameran är ny för mig.. Jag råkade komma åt knappen som sitter bredvid objektivet...
Då började man se alla prickar och en prick symbol på displayen att den är inställd så...
Lite svårt att förklara men jag fick någon lunda ordning på detta.. Har du en Nikon D200?

Jodå, jag har en D200a /FW

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar