Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Nikon D200 och Sigma blixt
- Trådstartare Maria F
- Start datum
Palletheking
Aktiv medlem
Inga problem. originaltillverkarna kastar alltid in en varning om malfunction ihop med icke originaltillbehör. Inget att bry sig om så länge pirattillverkaren har skapat ett anpassat tillbehör. Du kan svårligen förstöra din kamera med en Sigmablixt, däremot kan den ha gått ur tiden så att vissa funktioner på kameran inte går att utnyttja med en äldre blixt. Sen tycker jag dock över lag att originalblixtar är bättre än pirattillverkarnas, vilket också i stort sett alla seriösa detaljister framhåller.Maria F skrev:
Har bytt ut min Nikon D70 mot en Nikon D200. Kan jag fortfarande använda min Sigma EF-500 DG Super blixt till D200:an?
Tacksam för svar då jag alltid är nojig att jag ska förstöra något och bl.a. är en fanatisk läsare av bruksanvisningar...
ted
Medlem
Jag hade en Sigma EM-140 (macroblixt, inköpt i sept 2005) till min D70. När jag uppgraderade till D200 så vägrade den vara med (hade senaste versionen med i-ttl). Visade sig att blixten behövde uppgraderas med ny mjukvara. Gick på garantin. Utgår från att de sigmablixtarna som säljs idag redan har den nya mjukvaran...
Tompa2003
Avslutat medlemskap
Re: Har du testat?
En bekant till mig använde just den blixten tillsammans med sin D70, och han var inte nöjd med hur det hela fungerade. Blixten hade redan från början kommunikationsproblem med iTTL-systemet, utlöstes inte korrekt samt med fel styrka.
Till sist la hela blixten av (zoommotorn fastnade) och fick skickas på service. Den kom tillbaka reparerad, men gick på nytt sönder efter drygt en månad senare.
Det slutade med att han köpte en Nikon SB-800, vilket han är mycket nöjd med.
Thomas
skrynx skrev:
Funderar på att köpa en Sigma EF-500 DG till min
D200. Kar du haft några problem?
En bekant till mig använde just den blixten tillsammans med sin D70, och han var inte nöjd med hur det hela fungerade. Blixten hade redan från början kommunikationsproblem med iTTL-systemet, utlöstes inte korrekt samt med fel styrka.
Till sist la hela blixten av (zoommotorn fastnade) och fick skickas på service. Den kom tillbaka reparerad, men gick på nytt sönder efter drygt en månad senare.
Det slutade med att han köpte en Nikon SB-800, vilket han är mycket nöjd med.
Thomas
Maria F
Aktiv medlem
Uppgraderingar
Hej!
Jag har lämnat in min blixt för uppgradering så att den ska fungera med min D200. Ska bli spännande att se hur det går. Fungerar det bra så borde det inte bli något problem för dig heller som planerar att gå från D50 till D80. Jag kan meddela resultatet snart (borde få blixten under denna vecka).
/Maria
Hej!
Jag har lämnat in min blixt för uppgradering så att den ska fungera med min D200. Ska bli spännande att se hur det går. Fungerar det bra så borde det inte bli något problem för dig heller som planerar att gå från D50 till D80. Jag kan meddela resultatet snart (borde få blixten under denna vecka).
/Maria