Annons

Nikon D200 + mellanring + analogt objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)

matildaholmqvist

Aktiv medlem
Jag har en Nikon D200 och tre analoga Olympus-objektiv.
Eftersom objektiven inte fungerar att placera direkt på kamerahuset, fungerar det då med en mellanring och sedan det analoga objektivet på mellanringen?
Jag är väldigt tacksam för svar, det skulle vara väldigt roligt att få upptäcka fler objektiv och lära mig hantera utrustningen bättre.

Mvh Matilda

Jag har en Nikon D200 och tre analoga Olympus-objektiv.
Eftersom objektiven inte fungerar att placera direkt på kamerahuset, fungerar det då med en mellanring och sedan det analoga objektivet på mellanringen?
Jag är väldigt tacksam för svar, det skulle vara väldigt roligt att få upptäcka fler objektiv och lära mig hantera utrustningen bättre.

Mvh Matilda

Det skulle kunna fungera. Men problemet är att hitta en mellanring som i ena änden passar ditt Nikonhus och i den andra tillåter att du sätter dit Olympusobjektiven. Och det skulle bara fungera för bilder på nära håll.
Vet inte om det går men enda sättet är om du kan hitta adapter som gör att Olympusobjektivet kan passa på en kamera som har 42 mm gänga. Det är den gamla klassiska Pentaxfattningen. Från M42 till Nikon finns det adaptrar.

/johan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar