Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Nikon D200 halsrem.
- Trådstartare johan_w
- Start datum
honkan
Aktiv medlem
elgenper
Aktiv medlem
Min erfarenhet av de här "gummiremmarna" är att kameran alltför lätt kommer i svängning upp och ner när man går, men många tycks gilla dem; bäst att Du försöker prova innan Du beställer från USA.
Här i Stockholm finns det en liten fotoaffär på Hornsgatan (nära Torkel Knutssonsgatan) som har ett enormt sortiment av remmar att prova. Men Du kanske bor nån annanstans; en del människor lär göra det ;-).
I varje fall måste man ha en annan rem av rent estetiska skäl: VARFÖR är alla originalremmar (utom Leicas) så enormt fula med skrikig reklam? Enda trösten är väl att Canons remmar är ännu fulare...
Mitt eget val: en Domkerem, diskret, snygg, lagom bred och väl glidskyddad. Men inte stoppad eller elastisk.
Här i Stockholm finns det en liten fotoaffär på Hornsgatan (nära Torkel Knutssonsgatan) som har ett enormt sortiment av remmar att prova. Men Du kanske bor nån annanstans; en del människor lär göra det ;-).
I varje fall måste man ha en annan rem av rent estetiska skäl: VARFÖR är alla originalremmar (utom Leicas) så enormt fula med skrikig reklam? Enda trösten är väl att Canons remmar är ännu fulare...
Mitt eget val: en Domkerem, diskret, snygg, lagom bred och väl glidskyddad. Men inte stoppad eller elastisk.
Makten
Aktiv medlem
Jag ägnade en halvtimme åt att medelst våld skrapa bort "Nikon" från min rem. Jag har inte fått rabatt för att göra reklam åt dem, och då vill jag inte gå omkring med deras fula logga överallt. Har aldrig förstått varför folk vill skylta med märken. Är det nån slags osäkerhet och man måste visa att det är en dyr produkt man bär på kanske?elgenper skrev:
VARFÖR är alla originalremmar (utom Leicas) så enormt fula med skrikig reklam? Enda trösten är väl att Canons remmar är ännu fulare...
YNG
Medlem
Makten skrev:
Jag ägnade en halvtimme åt att medelst våld skrapa bort "Nikon" från min rem. Jag har inte fått rabatt för att göra reklam åt dem, och då vill jag inte gå omkring med deras fula logga överallt. Har aldrig förstått varför folk vill skylta med märken. Är det nån slags osäkerhet och man måste visa att det är en dyr produkt man bär på kanske?
... EXAKT ... jag har gjort precis samma sak med mina Levi's jeans och mina Ralp Lauren-skjortor - det tog flera timmar att sprätta bort ränderna på mina Adidas-skor! Dock gick det ganska lätt att rycka bort Renault-märket på bilen ;-)
hkkbs
Aktiv medlem
Makten skrev:
Jag ägnade en halvtimme åt att medelst våld skrapa bort "Nikon" från min rem. Jag har inte fått rabatt för att göra reklam åt dem, och då vill jag inte gå omkring med deras fula logga överallt. Har aldrig förstått varför folk vill skylta med märken. Är det nån slags osäkerhet och man måste visa att det är en dyr produkt man bär på kanske?
Jag bär min Nikonrem och Nikonkamera med stolthet och har inga problem med det!
Lars S
Aktiv medlem
Hemgjord av skinn
Min metod; köp en remsa av ett mjukt skinn, skär till själv (2,5 - 3 cm bredd tycker jag är lagom) och sy fast de spännen etc som ev. följer med originalremmen eller sy fast remmen direkt på kameran. Ger bra friktion mot kläderna, lätt att vira runt handleden (vilket jag brukar göra), du kan får den bredd etc som du vill ha. Har gjort så till mina Nikon och Hasselblad. Lite kul gör-det-själv-jobb också.
Min metod; köp en remsa av ett mjukt skinn, skär till själv (2,5 - 3 cm bredd tycker jag är lagom) och sy fast de spännen etc som ev. följer med originalremmen eller sy fast remmen direkt på kameran. Ger bra friktion mot kläderna, lätt att vira runt handleden (vilket jag brukar göra), du kan får den bredd etc som du vill ha. Har gjort så till mina Nikon och Hasselblad. Lite kul gör-det-själv-jobb också.
Makten
Aktiv medlem
Hur kan man vara stolt över något man bara köpt?hkkbs skrev:
Jag bär min Nikonrem och Nikonkamera med stolthet och har inga problem med det!
Jörgen, köper man Ralph Lauren så är man nog obotlig hur som helst;-) Skulle aldrig i hela livet ta på mig ett plagg från den tillverkaren frivilligt om jag så fick skiten gratis, hehe.
Det är ju en viss skillnad med t ex Adidasskorna, där ränderna är en del av formgivningen, men en liten kråka som säger "titta vad dyr min skjorta är" klarar jag mig utan.
boris.bonasin
Aktiv medlem
Nä, aldrig att jag monterar originalremmen med den stora loggan. Den får ligga ouppackad.
Den ersattes genast med Nikon AN-4Y som är mjuk, bra och utan logga. Denna rem har jag för övrigt alltid haft på mina kameror.
Den ersattes genast med Nikon AN-4Y som är mjuk, bra och utan logga. Denna rem har jag för övrigt alltid haft på mina kameror.
Staffan Zetterlund
Aktiv medlem
Skrapar du bort på kamerahus o objektiv också ???? ;-)Makten skrev:
Och du har ändå en modern Nikon med bara "Nikon"-texten på remmen. Tänk då på oss stackare som kör gammkameror med "Nikon Digital" på remmen. Inte nog med att man gör gratisreklam för Nikon, men blir dessutom ofrivilligt något slags vandrande företrädare för digitalsidan i vs-debatten.Makten skrev:
Jag ägnade en halvtimme åt att medelst våld skrapa bort "Nikon" från min rem.
En bra grej om man har krokodiler och grejer som man skäms för på sina tröjor, är att låta de röda prislapparna sitta kvar. Då förstår folk att man inte gått på hajpen till 100%.
Makten
Aktiv medlem
Ett amerikanskt klädmärke som är väldigt typiskt för "brats" och rika äldre herrar som spelar golf;-) Helt vanliga klassiska herrkläder, men med en prislapp som är skrattretande, och en kvalitét som inte är nåt speciellt.Sonnaren skrev:
Inte för att jag bryr mig så värst - men vem f-n är Ralph Lauren?
Us
Det hade jag gärna gjort om det inte totalt spolierat andrahandsvärdet. Jag har i alla fall pillat bort den fula guldranden på mitt Sigma EX.Staffan Zetterlund skrev:
Skrapar du bort på kamerahus o objektiv också ???? ;-)
Hehe, ja om man nu vill vara dubbelmoralens mästare. Varför vill man ha saker för märkets skull? Har aldrig förstått det.jimh skrev:
En bra grej om man har krokodiler och grejer som man skäms för på sina tröjor, är att låta de röda prislapparna sitta kvar. Då förstår folk att man inte gått på hajpen till 100%.
Som kuriosa kan jag berätta att jag har en sån där hemsk Canada Goose-jacka. Jag fick den av min snälle fader för snart 10 år sedan, innan den blev trendig.
Gissa om märket sitter kvar på den? Icke! Fram med kniven bara.
Sabud
Aktiv medlem
jimh skrev:
Och du har ändå en modern Nikon med bara "Nikon"-texten på remmen. Tänk då på oss stackare som kör gammkameror med "Nikon Digital" på remmen.
Här är en gammel-Canon med `fulrem´.