Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D200, bluff igen?

Produkter
(logga in för att koppla)
m_emilsson skrev:
är det verkligen troligt att Nikon skulle göra två digitala kamerahus med fast batteri/vertikal-grepp?
/mikael

Antagligen inte, särskilt inte eftersom det är ett Fuji S3 hus...jag var inne hos expert i förra veckan och kände på det och jag kan bara säga att om man har stora händer kommer man kunna ta betydligt fler bilder än tidigare...tryckte man till med handen runt greppet kunde man komma åt höjdavtrycket -klick sa det:)
Så jag tror nog(hoppas om inte annat) att nikon designar huset lite bättre.

惠说普通话很方便!

För er som inte är så bra på kinesiska, konstaterade jag ovan att det är praktiskt att kunna. Nu va texten närma övre gränsen av mitt förstånd, men jag förstår det som att dom som har lag ut bilden varnar för att bilden kommer från osäkra källor, och kan vara en i mängden av ryktesbilder!

中华人民共和国万岁!!

müsli skrev:
Mjukare former än D70, både skal och rattar, uttag för trådutlösare, ingen blixtsko(?!)

Du har rätt,
Satt och kollade lite bilder och jämförde denna fejkbild med D70&D100.

Det ser faktiskt ut som en D100 med bortred. blixtsko, den röda gummi triangeln är ditsatt... Sedan har dom dragit lite i bilden för att få den bulligare. På avtryckaren är färgen konverterad till grå.

Tja 100% fejk.

Mvh // Martin

Hoppas verkligen den är fejk, ja önskade att nikon kunde göra en d200 som var av magnesiumskal o hade gummi, ja tål inte den plasten som dom har på d100 o d70.
Kamerna blir så himla hal såfort det blir lite varmt ute..

Helt enkelt en F6 som är digital, eller fan ja nöjer mig med en uppdaterad D1/h/x med mer buffert o upplösning...

Fast det kanske är jag som är lite konstig...
Än så länge så håller ja fast vid min D1'a

Vill man ha en digital F6 finns ju D2x och D2h att tillgå.

Personligen ser jag hellre att de stoppar en bra sensor i ett plastskal när det gäller efterföljaren till D100.

jimh skrev:
Vill man ha en digital F6 finns ju D2x och D2h att tillgå.

Personligen ser jag hellre att de stoppar en bra sensor i ett plastskal när det gäller efterföljaren till D100.

D2h har lite mycket brus o lite lite upplösning
D2x har allt ja vill ha till ett pris ja inte vill ha
50000 är lite mycket om man pluggar;-)

En digital F6 som ligger på en 20-25 kanske skulle vara gångbart för mig....

Att dom kommer uppgradera sensorn i d200 är väl rätt säkert... men huset kommer tyvärr förbli dessamma skulle ja tro, med lite små förändringar..

Misstolka mig rätt, det är inget fel på D100 huset, tills man har ett D1/D2 hus i handen, då förstår man vad som fattas...

FILM) (ulltand skrev:
Går det att beskriva?

Känslan av att om någon försöker sno ens kamera så kan man nog slå ihjäl dom med kameran sammtidigt som man tar bilder på dom;-)

Nähh seriöst så är dn mycket mer gedigen. den är är bättre ihopskruvad, bättre funktioner, den har ingen"amatör valsratt" som d70,d100 har där man väljer program, utan det görs med att snurra på bakrefuntionsratten med tummen, så man inte behöver ta bort ögonen från sökaren...
Guumit är skönt när det är varmt ute så kameran inte blir så hal..

Vissa föredrar saker i plast andra i metall, ja tillhör dom senare...

Hoppas att D2hs inte är den enda kamera nikon kommer med i år. Det vore trevligt med en D70f och en D200...

Anderzon skrev:
Nikon kommer med tre nya dslr:er i år.
Källa: ScandinavianPhoto

Undrar vad de kommer att heta i så fall. Varken D70f eller D200 är registrerade som varumärken i USA. Inte D80 eller D90 för den del heller.
Källa: United States Patent and Trademark Office

timofej skrev:
Undrar vad de kommer att heta i så fall. Varken D70f eller D200 är registrerade som varumärken i USA. Inte D80 eller D90 för den del heller.

Namnen i USA och Europa skiljer sig åt.

Uppgiften om tre modeller kan Scandinavian ha tagit från rykten från nätet. Jag har sett uppgifterna där om tre modeller.

Att det inte skulle komma några modeller förefaller ju osannolikt. Nu har Nikon släppt D2Hs som inte direkt är någon revolution och dessutom går alla och väntar på att få klämma på D2X på mässan i helgen eller i butik veckan efter.
Min gissning är att Nikon släpper något under mässans första dag för att få maximal spridning och uppmärksamhet. Att släppa två systemare samma dag är inte smart ut PR-synpunkt.

timofej skrev:
Vad jag har hört var inte D100 reggad förrän någon vecka innan den lanserades, senaste F6:an var visst inte registrerad heller. Så det där betyder nog ingenting.

froderberg skrev:
Att det inte skulle komma några modeller förefaller ju osannolikt.

Det påstår jag inte heller.:) Jag spekulerar bara om eventuella namn.

Calle Slättengren
(Calle S) skrev:

Vad jag har hört var inte D100 reggad förrän någon vecka innan den lanserades, senaste F6:an var visst inte registrerad heller.

Har inte stenkoll på när kamerorna lanserades men följande datum gäller för registreringsansökan:

F6 September 16, 2004
D100 March 6, 2002

Får för mig att åtminstonde F6 presenterades just i september. Så det kan nog stämma att registreringsansökan inte behöver göras innan kameras utanonsering. Jag undrar om det inte förekommer piratbokning av diverse varumärken i så fall.

timofej skrev:
Har inte stenkoll på när kamerorna lanserades men följande datum gäller för registreringsansökan:

F6 September 16, 2004
D100 March 6, 2002

Får för mig att åtminstonde F6 presenterades just i september. Så det kan nog stämma att registreringsansökan inte behöver göras innan kameras utanonsering. Jag undrar om det inte förekommer piratbokning av diverse varumärken i så fall.
Och Dpreview testade D100 i Juli 2002, och vad jag vill minnas kom recensionen ett bra tag efter det att kameran funnits på marknaden. Alltså reggar Nikon väldigt sent ibland...!

D100 annonserades 21/2 2002 enligt DPReview.

Finns det ingen möjlighet att preliminärregga eller reservera varumärken utan att de blir sökbara?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar