Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D100

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

nu klagar man över moare mönster i S2 bilderna, en effekt av att man inte har ett så aggressivt anti-aliasing filter som D100, vilket i sin tur ger de softa bilderna... man tager sig för pannan. Det står ganska klart att dagens ccd-element har vissa inbyggda brister som inte enkelt låter sig överbryggas.

En annan fördel dock med S2 är att man kan styra den direkt från en PC, en trevlig effekt av firewire interfacet, detta medger dessutom att bilderna sparas direkt på datorn utan att passera microdrive eller CF.

Debatten går vidare.

Mvh
Johan
www.motljus.com

Nu har jag en

Hejsan. Jag fick min D-100 för 20 minuter sedan. Jag väntar på att batteriet ska laddas. Tyvärr sitter jag bakom en brandvägg eller något liknande. Detta gör att jag inte kan ladda upp några foton.
Ikväll blir det skoj. Tackar Calle för bra länkar

Re: Nu har jag en

Jonasborg skrev:
Hejsan. Jag fick min D-100 för 20 minuter sedan. Jag väntar på att batteriet ska laddas. Tyvärr sitter jag bakom en brandvägg eller något liknande. Detta gör att jag inte kan ladda upp några foton.
Vassego. Var köpte du den?

Re: Nu har jag en

Jonasborg skrev:

Ska bli kul att få se i kväll då :)
grattis till din nya fina kamera oxå!

mvh/Kim

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar