ANNONS
Annons

Nikon D 300

Produkter
(logga in för att koppla)

Svantenilsson

Ny medlem
Hej! jag är ganska färsk på fotografering. är inne på min andra digitalkamera (fuji finepix 9500). Tänker nu gå över till system kamera och fundera på en Nikon D300. Men är öppen för förslag!! mvh Svante
 
Svantenilsson skrev:
Hej! jag är ganska färsk på fotografering. är inne på min andra digitalkamera (fuji finepix 9500). Tänker nu gå över till system kamera och fundera på en Nikon D300. Men är öppen för förslag!! mvh Svante

Köp en billigare kamera och lägg pengarna som blir över på BRA objektiv istället. Optik avgör bildkvalité inte kameran.

Fundera även på; Vill jag betala för anti-skak på varje objektiv eller vill jag ha det inbyggt i kameran?

Utan antiskak i kameran. Nikon D80.

Med anti-skak i kameran:

Sony A100/Olympus 510

samt Pentax K10D. Denna är dessutom fullkomligt vädertätad. denna har dessutom vunnit i princip alla stora utmärkelser sen den kom ut. Värd att ta en ordentlig titt på.
 
Hej Martin. när det gäller objektiv så funderade jag på ett 18-200 vr och ett 105 makro vr men inget helt bestämt. Jag fotar mest natur men vill lära mig fota djur/mäniskor i rörelse och porträtt. och när jag tittade runt på kameror så fastnade jag för D200 för att den verkade vara så gedigen men när nu D300 står för dörren så tänkte jag vänta på den.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.